portforwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

CPUere

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Ik moet handmatig een poort van utorrent bij m´n speedtouch instellen, anders gaat het downloaden ontzettend traag. Maar ik snap niet precies wat ik waar in moet vullen. Ik heb een WMP54G van linksys, die staat niet bij portforward.com en al die andere programma's dus ik denk toch echt dat ik het zo moet doen.

Ik nam als random port bij utorrent 53955.

Kan iemand me hierbij helpen?

P.S. Bij het tweede keuzevakje kun je ook kiezen uit Any, TCP of UDP.

Bijlagen

• speedtouch.jpg
    speedtouch.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Ik heb totaal geen ervaring met jouw router, maar als jij poort 53955 open zou willen zetten zou ik het zo doen :

Protocol
Any

Poortbereik
53955

Omzetten naar
Jouw lokale ip, mocht je dit niet begrijpen, post nogmaals

Triggerpoort leeglaten

Bij ''Omzetten naar...'' kan ik maar 5 getallen invoeren en het moet geheel numeriek zijn.
Dus wat moet ik daar nou invoeren? En moet ik bij poortbereik 2x hetzelfde getal invoeren?

Laatst bewerkt:
Omzetten naar: Het ipadress van de computer die utorrent draait.

en het port bereik dient als je meerdere porten wilt openen bv. 1-10 zal dan port 1 tot 10 openen.
bij jouw is het maar 1 port dus in beide vakjes 53955 invullen.

start -> uitvoeren
type 'cmd' en dan op ok klikken
in het zwarte schermpje type je 'ipconfig' en dan enter
dan zoek je IPv4-adres............:<hier staat je ip adress>

Dat dacht ik dus ook, maar dat ip-adres is xxx.xxx.x.xxx
En ik kan in dat vakje maar 5 cijfers invoeren en het moet geheel numeriek zijn, dus zonder punten, dat stond erbij.

Ik weet niet of het van belang is om te vermelden, maar ik heb mijn windows firewall en avg eergister uitgezet om een spel goed te installeren, toen weer aangezet...en daarna is die port error begonnen (Misschien toeval, maar goed). Voor die tijd gebruikte ik uPnP portmapping, maar dat wil nu dus opeens niet meer...

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het de bedoeling om daar nog eens je port in te voeren, maar zelfs dan lukt het nog niet...Als iemand hier nog een mogelijke oplossing weet, vermeld die dan alsjeblieft want ik heb alles geprobeerd wat er op het internet te vinden valt:(

Je kan deze dingen proberen :

Controleer je serienummer, als ik zoek op WMP54G is er niets
Firmware updaten

Marco

het is toch nog gelukt, ik moest na het port forwarden gewoon even m´n pc opnieuw opstarten...bedankt voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan