Ports maar geopend voor 1 IP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamedog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Hey iedereen,

Voor een game moest ik een paar poorten openen op mijn router om een server te hosten (5150, 5151, 6500). Ik heb ze geopend in mijn router (zie afbeelding):

openportsnetgear.png

Het is trouwens een Netgear WGR614V9.

Het probleem: Ik wil deze service op 2 van mijn pc's hebben (namelijk ook op 192.168.1.5), maar dit gaat niet. Als ik een nieuwe service aanmaak met dezelfde poorten en een ander ip krijg ik de volgende foutmelding:
Port conflict with other service.

Hoe kan ik dit oplossen? De poorten moeten dus open zijn op beide Server IP Adresses.

Alvast bedankt,
Flamedog

Dat gaat niet: Je kunt een poort maar naar 1 ip-adres tegelijk portforwarden, niet naar 2 of meer. Dat is een van de nadelen als je een NAT-router gebruikt, dus 1 publiek ip-adres deelt met meerdere pc's.

Je kunt dus met de huidige setup alleen de portforwarding omzetten naar het andere ip-adres op het moment dat de andere pc als server wilt gebruiken ipv. de eerste.

Tijs.

omg dat is echt total fail. Ik wil ze toch op beide pc's open hebben waarom kan dat niet grrr:evil:

I.p.v. mij te bedanken voor de toelichting ga je in een rondje lopen en jezelf zielig vinden?? De enige fail die erin zit is dat je niet overzien hebt de gevolgen van 2 servers op 1 publiek ip adres.

Enige oplossing is (en dan werk je met 2 Internet ip-adressen, wat je misschien niet eens wilt) is om een commerciële Internet-aansluiting te nemen met meerdere ip-adressen, zodat elke van de 2 servers zijn eigen ip-adres kan hebben en dus ook op de poorten bereikbaar kan zijn die je nu wilt.

Alternatief zou zijn om poorten gebruiken voor server 2 die niet overeenkomen met die van server 1, maar dat zal waarschijnlijk niet je bedoeling zijn.

Tijs.

1 optie ben ik vergeten te vermelden, en dat is een (simpele) pc of een specifiek daarvoor aangeschaft apparaat in te richten als loadbalancer die dan de verbindingen 'verdeelt' over de 2 server. Dus wordt het dan:
router -> loadbalancer -> server1 en server2

Tijs.

na het lezen van je eerste regel van je 2e reply ben ik al gestopt. Jeeeee man fak jij bent een zielepoot.

Sorry dat ik geen bedankt zei :eek:

Ik wijs je nog maar eens terug naar je eigen manier van spreken in posting 2, nadat ik in mijn eerste posting al had duidelijk gemaakt dat het niet kan (én waarom niet).
Dus zielepoot lijkt me meer op jou van toepassing: Je stampt op de grond (figuurlijk gesproken) omdat je zélf een denk- en ontwerpfout hebt gemaakt bij de (netwerk-)inrichting van je setup.

Je excuses zijn aanvaard. :)

Tijs.

@Flamedog,

Graag normaal blijven reageren, anders zullen we maatregelen moeten nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan