ports testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kookaburra_

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2003
Ik wil testen of mijn ports open of ontoegankelijk zijn.Daar is een programma voor.Weet iemand die ?

falconetti en mario...bedankt voor reactie,maar bij XP heb ik dan wel zonealarm nodig ???

Hai Kookaburra,

Nee dan heb je geen ZoneAlarm nodig. Het antwoord op je vraag heb ik het Helpprogramma van XP gehaald. je kunt hiermee de firewall van XP aanschakelen.

Klik op de inbel-, LAN- of snelle Internet-verbinding die u wilt beveiligen en klik vervolgens op Instellingen van deze verbinding wijzigen onder Netwerktaken.
Voer een van de volgende handelingen uit op het tabblad Geavanceerd onder Firewall voor Internet-verbinding:
Als u Firewall voor Internet-verbinding wilt inschakelen, schakelt u het selectievakje Mijn computer en netwerk beveiligen door het beperken of verhinderen van de toegang vanaf het Internet in.
Als u Firewall voor Internet-verbinding wilt uitschakelen, schakelt u het selectievakje Mijn computer en netwerk beveiligen door het beperken of verhinderen van de toegang vanaf het Internet

Succes

de meeste providers hebben de poorten gewoon openstaan. Maak je daarvoor maar niet druk.

je kunt wel checken of je poorten open staan (lees; niet geblokkeerd zijn door de provider), maar dat is vrijwel altijd zo. Dus waarom zou je dat bekijken?

Ik heb Mcafee firewall en daar kan je mee testen of er poorten openstaan of afgesloten. Je krijgt dan een z.g. portscan. Maar als je geen Mcafee hebt dan weet ik het ook niet. sukses!

Beste Kookieburra,

Er zijn inderdaad een aantal gratis virusscanners. Heb zelf een betaalde versie en wel van Norton antivirus 2003. Hoe weet je overigens dat deze gratis virusscanner goed is. Denk dat het toch de beste oplossing is om een betaalde versie te nemen. Er wordt dan dagelijks een 'live updat' uitgevoerd om het gespuis te lijf te gaan. De laatste dagen is het Blasterworm32 (het energevaarlijkste virus, naast Sobig) mij niet gespaard gebleven. Ze komen steeds in andere gedaantes te voorschijn en worden perfect onderschept, en je raad het nooit, uitgerekend bij een mail van Microsoft bleek dit virus schuil te gaan!

(Leuk om een gesprekje met je aan te gaan}

De antivirus programma van AVG is goed.
Een mail van Microsoft??? Men moet blond zijn om daar in te trappen!! :D :D :D :D
Microsoft stuurt geen mails ;)

Groetjes :D
Falco

Falconetti,

Wat een zelfverzekerdheid uwerzijds. Het kwam wel degelijk van Microsoft vandaan, beste vriend.

Geplaatst door laagvlieger
Falconetti,

Wat een zelfverzekerdheid uwerzijds. Het kwam wel degelijk van Microsoft vandaan, beste vriend.

Ja...;) helaas maar waar ;)
Het is een ERG SLIMME TRUKJE !!
En het...ige: het werkt wel :D :D
Goede kennis van mij kreeg ook een mail van ‘Microsoft’ over Update....
Als je het niet geloofd (hoeft niet): bel even met Microsoft een vraag maar: sinds wanneer stuurt Microsoft mails over update en zo???

Grtz :D
Falco

Wat heb ik nu gedaan ??? Een conflict tussen Laagvlieger en falconetti veroorzaakt,dat was mijn bedoeling niet....maar laagvlieger als jij zo'n goede virusscanner heb waaromdan een virus ???
AVG date ik gewoon elke dag op,gaat prima hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan