portscans

Status
Niet open voor verdere reacties.

mel gibson

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2004
ik wordt voordurend lastig gevallen door portscans wel nooit hetzelfde,heb ad aware al laten draaien ook spybot een virusscan maar mijn firewall geeft nog steeds portscans door.Kan dit gevaarlijk zijn voor mijn pc of worden die gewoon tegengehouden door de firewall ,kan ik hieraan iets doen? mijn firewall is sygate persenal firewall.

Hoe kom jij aan de informatie van die aanvallen.
zolang als jij verder niks gewijzigd hebt in de firewal van jouw router is er niks aan de hand.
Ik wil helemaal niet weten welke "gek" er nu weer bij mij naar binnen wil.

Geplaatst door mel gibson
ik wordt voordurend lastig gevallen door portscans wel nooit hetzelfde,heb ad aware al laten draaien ook spybot een virusscan maar mijn firewall geeft nog steeds portscans door.Kan dit gevaarlijk zijn voor mijn pc of worden die gewoon tegengehouden door de firewall ,kan ik hieraan iets doen? mijn firewall is sygate persenal firewall.

Ik heb ook diezelfde firewall, en ik krijg ook steeds die meldingen,... maar ik denk altijd maar zo: de firewall houd ze tegen, dus het maakt toch niet uit.. en je kan die meldingen uit zetten bij Tools/options en dan vink je "hide notification messages" aan.. en dan heb je er geen last meer van :thumb:

portscans zal je niet veel aan kunnen doen als het altijd eenzelfde ip is dat je lastig valt kan je de whois er even van nemen een mail sturen naar het adress dat daarstaat en zeggen op welk tijdstip welk ip wat gedaan heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan