POS - Kassa programma maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

manado

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Beste mede knutselaars (profesionals),
Ik heb ooit eens een paar boeken gekocht om wat te maken in Access, maar het komt me allemaal zo rommelig en onlogisch over, het lukte maar niet dat ik het aan de kant heb gegooid.
Met zoveel kundige mensen op dit forum wil ik het toch maar weer eens gaan proberen.
Ik wil zelf kassa software maken, als er een begin is kan ik dat later wel weer uitbreiden.
Het gaat om kant en klare producten met gegevens zoals; omschrijving, fabrikant, soort, inkoopprijs, verkoopprijs, barcode, voorraad.
Hoe begin ik hiermee om dat op te zetten?
Daarna wil ik een klantenlijst aan gaan maken.

Wie is bereid mij hierin te helpen zodat ik dit zelf kan leren.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt; 'kassa software maken' met een Access database als achtergrond? Hoe moet ik mij dat voorstellen? Wat ga je dan verkopen aan je klanten?

Wat wij verkopen zijn kruiden, rijst, bami, sauzen e.d. voor de rijsttafel zogezegd.
Hiervoor hadden wij een ander programma, ADBPlus maar dat bleek zo kwam ik op andere fora tegen, bewust geprogrammeerd dat er fouten optraden zodat je niet onder een onderhouds contract uitkwam, zo wij dus ook.
Daarom wil ik zelf iets gaan maken aangezien wij te klein zijn om een duur pakket te kopen, 3 klanten per dag is niet echt groot toch.
Dit doen wij extra bij het catering bedrijf van mijn vrouw, www.assa-catering.nl

Dus je wilt geen kassa software maken, maar een database om je verkopen in bij te houden. Bij kassa software denk ik toch meer aan systemen zoals AH etc gebruikt: een programma waar je een kassa op aan sluit, en die dan een koppeling heeft met magazijn, administratie etc. Maar dat heb je hopelijk dan niet voor ogen?

Niet zo uitgebreid als AH e.d. zoals deze link laat xien.
Dus als er een klant komt deze oproepen in het systeem, de producten die hij mee neemt in scannen en afrekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan