Positie Opsommingstekens vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marl1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Ik wil graag weten hoe je de positie van (alle) opsommingstekens vast kunt zetten op een vaste waarde.
In mijn geval: Inspringen op de positie van de linkerkantlijn(dus op 0, zodat het opsommingsteken lijnt met de linkerkantlijn ) en dan de de positie van de tekst op, bijv. 0,63 cm en het inspsringen ook zodat het netjes onder elkaar blijft.
Tot nu toe heb ik geprobeerd:
1. handmatig te veranderen. Lijkt goed te gaan, maar dus niet.
2. Ik heb geprobeerd te ontdekken aan welk opmaakprofiel de opsommingstekens 'hangen', daar kom ik ook niet uit.

Hetzelfde verhaal geldt vervolgens ook voor de automatische nummering.

Wie helpt?

Een opmaakprofiel met opsommingstekens of nummering maken dat niet is gebaseerd op ingebouwde lijstopmaakprofielen Het is mogelijk dat uw wijzigingen zijn verdwenen nadat u het document hebt afgesloten en Word opnieuw hebt opgestart. Als u de opmaakwijzigingen wilt behouden, moet u een nieuw opmaakprofiel maken dat niet is gebaseerd op een ingebouwd opmaakprofiel of het basisopmaakprofiel (basisopmaakprofiel: het onderliggende of oorspronkelijke opmaakprofiel waarvan andere opmaakprofielen in het document afhankelijk zijn. Zodra u een opmaakelement van een basisopmaakprofiel wijzigt, wordt deze wijziging ook doorgevoerd in alle andere opmaakprofielen in het document die zijn afgeleid van het basisopmaakprofiel.). Klik in het taakvenster (taakvenster: een venster in een Office-toepassing dat veelgebruikte opdrachten bevat. De plaats en de geringe afmetingen van het venster maken het mogelijk deze opdrachten te gebruiken terwijl u verder werkt aan uw bestanden.) Opmaakprofielen en opmaak op Nieuw opmaakprofiel. Typ een unieke naam in het vak Naam en klik vervolgens op (geen opmaakprofiel) in het vak Gebaseerd op.

Uit een helpbestand van MSWord
joop

Joop, bedankt voor je reactie. Ik heb het met veel belangstelling en zorgvuldig gelezen. Toch zie ik in jouw reactie geen antwoord op mijn vraag. Ik wil geen apart opmaakprofiel maken, ik wil het graag in het bestaande opsommingsgebeuren aanpassen. Voor 1x lukt dat wel, maar vervolgens worden die instellingen niet vastgehouden.
Ik heb gekeken welk opmaakprofiel er verschijnt als ik de opsommingstekens heb aangeklikt en getracht dit opmaakprofiel (Met opsommingstekens) aan te passen aan mijn wensen. Dat lijkt te lukken, maar als ik dan een nieuw document maak en vervolgens weer gebruik wil maken van de opsommingstekens wordt er een andere set gepakt.
Hoe nu verder?

Helaas is het niet mogelijk een standaard template op basis van een document aan te passen. Veranderen kan, maar dan moet het opnieuw worden opgeslagen. Een en ander komt in feite neer op een nieuwe template. Ook over deze materie biedt mswordhelp adequate informatie en het is niet zo moeilijk als je op het eerste gezicht zou denken.
Sterkte
Joop

Joop, nogmaals bedankt.
Als het alleen voor mezelf zou zijn, zou ik inderdaad wel een nieuw template maken. Ik ben echter aan het onderzoeken of het voor een hele organisatie mogelijk is om de standaard-instellingen van de opsommingstekens en automatische nummering aan te passen aan de waarden die ik eerder noemde. Blijkbaar kan dat dus niet op een standaard-manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan