• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Positieve getallen negeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ericssport

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
90
Beste Probleemoplossers,

Ik heb geprobeerd een formule te maken die alleen de negatieve getallen in een kolom optelt als zijnde positief, en de positieve getallen negeert. Helaas lukt me dit niet, wie kan me hiemee helen? Ik heb een voorbeeldje toe gevoegd :)
 

Bijlagen

  • Plus en min.xls
    13,5 KB · Weergaven: 21
Ik denk dat je met deze formule makkelijk uit de voeten moet komen

Code:
=ALS(C3<0;A3+(-C3);A3)

__________________
met vriendelijke groet,
Dennis
 
Beste Ericssport ;)

Neem de volgende formule voor cel E3 en sleep deze naar beneden.

=ALS(C3<0;A3-C3;A3)

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste dHijlkema ;)

Ik denk dat je met deze formule makkelijk uit de voeten moet komen

Code:
=ALS(C3<0;A3+(-C3);A3)

Het + teken mag hier weggelaten worden enkel - (C3) omdat cel C3 al negatief is.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Het werkt not niet helemaal, ik heb een nieuw voorbeeld toegevoegd, en daarin aangegevn wat de bedoeling is :)
 

Bijlagen

  • Plus en min 2.xls
    17,5 KB · Weergaven: 26
Beste Ericssport ;)

Gebruik de volgende bewerking in cel I7
=H2+I5+G6 ipv =I6+G7+H7

Volgende keer uw tabbladen zichtbaar maken aub.

Groetjes Danny. :thumb:
 
ehm, ja. ik wist niet dat ik ze onzichtbaar kon maken, hoe maak ik mijn tabbladen zichtbaar?:eek:
 
Dit heeft mij niet verder geholpen :confused: Met deze formule verlies ik weer andere mogelijkheden. Ik heb een verbeterd (lees duidelijker) bestandje toegevoegd.. :) Wie kan mij helpen? :)
 

Bijlagen

  • Plus en min 3.xls
    19 KB · Weergaven: 20
Eric,

je zult eerst moeten aangeven, wanneer uit de reserve gehaalt moet worden en wanneer niet. => wat zijn de voorwaarden. Dit lees ik niet uit jouw bestand. Nu je geen reacties meer hebt gehad, is dit ook voor andere forumleden (waarschijnlijk ook) niet duidelijk.

Laat nog ff weten, wat de bedoeling is, of wil je anders de vraag afmelden.

met vriendelijke groeten,

Oeldere
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan