"position: fixed" in IE6??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbinski12

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Hallo allemaal!

Ik ben bezig met een website, en er is een klein dingetje dat in alle browsers werkt, behalve in IE6 (in IE5.5 werken er meer dingen niet... :P).

Ik wil een plaatje helemaal rechtsonderin hebben. Dat is nu gelukt met
Code:
body .cornerimg {
    position: fixed;
    right: 0px;
    bottom: 0px;
}
Waarom komt mijn plaatje dan in IE6 onderaan de pagina te staan (achter de rest van de inhoud), en niet waar ik 'm wil, rechtsonderin??

Gr. Robin

probeer eens met position absolute in plaats van position fixed.
Mvg
Defietser

IE 5.5 wordt echt door helemaal niemand meer ondersteund, dus dat is geen probleem.
In IE 6 werkt position: fixed gewoon niet. Dat wordt (gelukkig) ook door steeds meer sitebouwers niet meer helemaal ondersteund.
Wat je kunt doen: laat het gewoon meescrollen in IE 6. Dan werkt 't wel, maar is gewoon wat minder mooi en zo. Moeten ze maar updaten.
De andere mogelijkheid:
Code:
html {overflow: hidden;}
body {height: 100%; overflow: auto;}
Dit is alleen voor IE 6 nodig, dus je moet html en body dan 'n id geven en dat koppelen aan 'n stylesheet voor IE 6.
Alles wat je nu in IE 6 met position: absolute opgeeft, werkt alsof het position: fixed heeft. Let wel: ALLES. Dus in feite is position: absolute hiermee onmogelijk geworden voor normaal gebruik in IE 6.
Daarom is het vaak beter om 't gewoon maar mee te laten scrollen of zo in IE 6.

In IE 7 geeft position: fixed trouwens problemen bij zoomen. Bij uitzoomen krijgt je lelijke lege plekken. Bij inzoomen is 't vervelender: er verdwijnen stukken van de pagina zonder dat er 'n scrollbalk verschijnt. In IE 8 is 't Microsoft gelukt dit op te lossen. Iets wat 't kleine Opera al jaren geleden is gelukt...

Laatst bewerkt:
Heb het nu zo opgelost:

HTML:
<!--[if IE 6]>
     <style type="text/css">
          div.cornerimg {
               position: absolute;
          }
     </style>
<![endif]-->

Nu heb ik nog een probleempje. In IE6 ook geen transparantie in plaatjes?? :rolleyes:
Als het niet kan vervang ik het plaatje gewoon in IE 6 :P.

Gr. Robin

De doorzichtigheid van 'n gif werkt wel, van 'n png niet. In IE 7 werkt 't redelijk goed voor 'n png, en in IE 8 goed.
Voor IE 6 kun je eventueel zoeken naar 'pngfix'. Dat is 'n JavaScript-oplossing die 'n png laat werken in IE 6.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan