Positioneren op scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerclown

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Ik ben hier een webpagina aan het maken in html en op die pagina staat er een flashfilmpje.
Nu zou ik bij het laden van die pagina willen dat dat filmpje automatisch midden op het scherm staat zodat de bezoeker niet naar beneden moet scrollen.
Nu staat het onderaan het scherm (en zelfs erbuiten) omdat er bovenaan een titel staat en een menu dus moet je naar beneden scrollen om het volledig te kunnen zien.

Is dit mogelijk? En zoja, hoe doe ik dit dan?

Alvast dank.

Je kan de titel en het menu kleiner maken, zodat het Flash filmpje hoger komt te staan.

Of je kan het Flash filmpje in een popup venster openen, zonder titel en menu. Een nadeel is dat mensen dan extra moeten klikken (om de popupblokkering uit te schakelen).

Je kan de titel en het menu kleiner maken, zodat het Flash filmpje hoger komt te staan.

Of je kan het Flash filmpje in een popup venster openen, zonder titel en menu. Een nadeel is dat mensen dan extra moeten klikken (om de popupblokkering uit te schakelen).

De titel en menu kleiner maken zie ik niet zo zitten omdat de layout van de site dan wat veranderd.
Een popup, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar zoals je zegt, dan moet popupblokkering uitstaan.

Blijkbaar is het dus niet mogelijk om de ingeladen pagina op een bepaalde positie te laten verschijnen.

Toch alvast dank voor de reactie.

Dat kan ook met een html anchor. Je geeft dan een code mee aan de link, bijvoorbeeld:
<A HREF="mijnpagina.html#flash">

Een uitleg is te vinden op handleidinghtml

Dat kan ook met een html anchor. Je geeft dan een code mee aan de link, bijvoorbeeld:
<A HREF="mijnpagina.html#flash">

Een uitleg is te vinden op handleidinghtml

Bedankt!!!! Dat was wat ik zocht. Ik had al op google gezocht maar ik wist niet goed naar wat ik moest zoeken. Dit brengt licht in het duister.

Maar nu stoot ik op een ander probleem. Lap...
Mijn menu bestaat uit buttons die gemaakt zijn als flash. Dus nu moet ik het soort anchor (<A HREF="mijnpagina.html#flash">) in die flashbutton invoegen maar door een beetje zoekwerk heb ik gevonden dat flash blijkbaar het # teken niet herkend en daardoor werkt het dus niet.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Bestaat er iets dat flash wel herkend?
Ik zoek ondertussen nog wat verder via google.

Toch alvast dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan