positionering

Status
Niet open voor verdere reacties.

filip semey

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
ik heb een cool javascript gevonden (in bijlage) en dan werkt het prima maar als ik het adapteer in mijn eigen site (http://home.tiscali.be/nogutsnoglory/) dan is de positionering niet goed. ik heb de plaatsing geforceerd door een onzichtbare tabel te maken (zoniet komt de roterende tekst boven op "racing team" te staan). maar er moet toch een elegantere manier zijn. ten tweede is de postionering te veel naar links, ik wil het gecentreerd.
wat doe ik fout?

Bijlagen

Hoi,

Dit script zet zichzelf in het midden van het scherm...
Jij hebt echter een langere tekst dan in het voorbeeld, maar waarom het niet in het midden komt te staan weet ik niet.

Als je de grootte van de tekst echter iets kleiner maakt komt ie wel goed in het midden:
Code:
// Set the width of the message-box
var formwidth=700

De verticale positie kan je ook veranderen.. aangezien dat nu ook het midden van het scherm is, bijvoorbeeld:
Code:
postop=pageheight/3
ipv gedeeld door 2

Daarnaast kan je de rest van de tekst gewoon net zo plaatsen als zonder het script. Ik heb een tabel gebruikt van 100% bij 100% en dan de tekst onderin een rij geplaatst.

Zie bijlage ;)

Bijlagen

OK, de positionering van de woorden "no guts no glory" is nu goed maar ze roteren niet meer! ik heb het in twee browsers getest! de textuur op de letters is ook verdwenen!
de woorden "racing team" en de tekst eronder kloppen ook niet, dat kan liggen aan de te enge celranden van je tabel.

close, but no cigar!

zie bijlage (screenshot)

Bijlagen

• image1.jpg
    image1.jpg
    86 KB · Weergaven: 13
Dat de tekst niet meer roteert en de "textuur" niet meer klopt komt doordat je het plaatje niet in dezelfde map staat gok ik... ;)

Dat heeft dus dezelfde oorzaak.

Ik heb geen enge tabelranden gebruikt in de bijlage.. De breedte van de tabel staat alleen niet (zoals gezegd) op 100%, maar op 200 pixels.

Bijlage is nu beter gok ik..

Bijlagen

dat de textuur verdwenen was, ligt inderdaad aan het feit dat die niet in de juiste map zat, dat had ik zelf moeten bedenken :-(
maar het logo roteert nog steeds niet (gecheckt in drie browsers). roteert het bij jou wel?
de woorden eronder komen nu juist te staan, dat was ook maar een klein probleem.
maar de rotatie is nog steeds niet terug! jouw uitleg daarvoor lijkt me twijfelachtig.
close again, but still no cigar!

Het is nu te zien.
Niet bewegen komt omdat een onderdeel van het script niet uitgevoerd kan worden, indien de plaatjes niet aanwezig zijn.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan