Post comprimere

Status
Niet open voor verdere reacties.

chivado

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Hoi
Ik krijg om de haverklap (elke dag) de vraag om de mail te comprimeren terwijl al mijn postvakken nagenoeg leeg zijn.
Hoe kan ik dit laten stoppen?

Groetjes Chivado

Als het hier Windows Mail betreft, ga dan naar Extra en dan Opties dan het tabblad geavanceerd.
Hier zie je een button Onderhoud staan.
Haal hier het vinkje weg bij: De datebase comprimeren bij afsluiten elke

mail

Ik werk met outlook expres. dat is waarschijnlijk de reden waarom ik dat niet kan weg vinken

Als het hier Windows Mail betreft, ga dan naar Extra en dan Opties dan het tabblad geavanceerd.
Hier zie je een button Onderhoud staan.
Haal hier het vinkje weg bij: De datebase comprimeren bij afsluiten elke

Outlook exprees gebruik ik zelf niet meer, maar een korte zoekactie via Google leverde mij dit op:

Door * wijzigen van de REG_DWORD waarde in de volgende register sleutel kun je de tellerstand aanpassen en eventueel comprimeren uitstellen of vervroegen:
HKEY_CURRENT_USER - Identities{GUID} - Software - Microsoft - Outlook Express - 5.0 - Compact Check Count

Dus uitschakelen zal hier niet mee lukken, maar wel met een hogere waarde uitstellen.
Dus na bijvoorbeeld 100 keer Outlook Express opstarten gaat hij comprimeren.

mail

de waarde die er stond was 12(18) daar heb ik nu 68(100) van gemaakt. ik ben nu benieuwd of het werkt.
Bedankt.

Outlook exprees gebruik ik zelf niet meer, maar een korte zoekactie via Google leverde mij dit op:

Door * wijzigen van de REG_DWORD waarde in de volgende register sleutel kun je de tellerstand aanpassen en eventueel comprimeren uitstellen of vervroegen:
HKEY_CURRENT_USER - Identities{GUID} - Software - Microsoft - Outlook Express - 5.0 - Compact Check Count

Dus uitschakelen zal hier niet mee lukken, maar wel met een hogere waarde uitstellen.
Dus na bijvoorbeeld 100 keer Outlook Express opstarten gaat hij comprimeren.

Het comprimeren van O.E. begint bij een bepaalde teller-waarde in het register.
Als je die waarde reset, dan wordt er niet meer om gevraagd.

Het kan zijn, dat er na verloop van tijd, weer gevraagd wordt om te comprimeren; dan voer je de actie weer uit.

Hoe je dit moet doen staat in de bijlage.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan