post werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Na enkele kaarten geplaatst te hebben en verwisseld start de PC niet meer op. Ik zie niets op het scherm en hoor ook niets piepen. Bios is Award 4,51PG. Heb alles uit de pc gehaald. Alle HD's Kaarten (behalve de videokaart AGP) alle geheugenstrips. Heb de knoopcel er uit gehad. De cmos gecleaned met de jumper.

Hoe krijg ik weer iets op mijn scherm???? Scherm werkt wel met andere pc.

grtz.,

henk sr
 
ja. Heb nu ongeveer een half uur de knoopcel er uit gehad Helpt ook niet.
 
nevola zei:
wat is dat??? en waar zit het??

PowerShwits zit daar op het Moederbord waar ook je Speaker en Reset kabeltjes zitten,Kan je op je handleiding van je Moederbord vinden.

En Pieps krijg je zodra je bord spanning krijgt
 
krijg geen pieps,maar ventilator draait en wanneer ik een hd aansluit hoor ik die ook draaien.
Dus ik ga er van uit dat het bord stroom krijgt.
 
Zou ik toch effe kijken of de Videokaart en geheugen er wel goed op zitten,haal ze er eens uit en er weer goed in
 
Is het een ouder moederbord? Zo eentje waarbij de spanning via 2 gelijksoortige stekkertjes op het moederboerd wordt gestoken? Als je die hebt losgehad en andersom hebt terug gestoken krijgt het bord ook geen stroom.
 
Hoi Sidi,

Volgens mij krijgt het bord wel stroom want de fan van de processor draait.

grtz.,

henk sr
 
Heb je de tip van Bandit al geprobeerd? Heb je het luidsprekertje ook los gehad en zo ja: er weer goed ingeplugd?
 
ja ook gedaan alles geprobeerd. Enige conclusie is dat ik ergens iets verknald heb met statische electriciteit.

grtz.,

henk sr
 
Hallo

Hopelijk niets in/uitgeplugd terwijl de p.c. aanstond .

En ervan uitgaande dat alle kaarten geheugen , etc... goed zijn geinstalleerd....

Zou ik persoonlijk eerst controleren of de p.c. wel draait ...

Een eenvoudige manier , is kijken of numlock en capslock ledje aan/uit gaan als je op de betrokken toets v/h keyboard drukt.

Indien ja , dan vermoed ik dat de b.i.o.s. settings verkeerd staan (nu a.g.p.videokaart) , en dat deze waarschijnlijk op p.c.i. staan.

Even een p.c.i videokaart inpluggen bij wijze van test ???

Knoopcel nog o.k. ?? , want veel motherboards weigeren op te starten indien deze leeg is .

Peter
 
Hoi Petr,

Ja ik heb de knoopcel gewisseld en ik heb een pci kaart geprobeerd, maar het beeldscherm blijft pikzwart.

grtz.,

henk sr
 
Hallo

Zou ik persoonlijk eerst controleren of de p.c. wel draait ...

Een eenvoudige manier , is kijken of numlock en capslock ledje aan/uit gaan als je op de betrokken toets v/h keyboard drukt.

Geprobeerd ????

Peter
 
Ja, Peter. Bij het aan zetten van de pc flikkeren de lichtjes even, maar numlock aan en uit geeft geen reactie bij het lichtje.

grtz.,

henk sr
 
Netwerkkaart was door bliksem ter ziele gegaan. Start dan dus niet meer op.

bedankt voor het meedenken.

grtz.,

henk sr
 
Hallo

En ineens is er sprake van blikseminslag.

Peter
 
Sorry Peter niet aan gedacht dat het effect zou hebben gehad. Er was niets te zien.
grt.,s

henk sr


ps

leuke site van je echtgenote.
 
Hallo

No problem ......

Uiteindelijk = het opgelost , en dit is toch de bedoeling ....

Greetz ..........

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan