• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postcode en huisnummer uniek

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wexxl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wexxl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Ik heb een flinke lijst met adressen en andere gegevens. Wat is het probleem: er staan een paar dubbele adressen in.

Ik wil een soort van filter toepassen waarbij de postcode en het huisnummer uniek identificerend zijn... oftewel, ik wil iedere rij kopieeren behalve de rijen die al eerder zijn voorgekomen met het zelfde huisnr en postcode.

Ik gebruik een Engelstalige versie van Excel, het zou handig zijn als jullie ook daarom Engelstalige statements gebruiken.

Maar mocht iemand het antwoord puur in NL weten, schrijf dit dan gewoon neer, ik zal de vertaalslag dan zelf wel maken.

mvg

Lijst

Het zal zeker te makkelijk zijn om bij 'data', 'filter' 'autofilter' te selecteren? Wanneer dit niet voldoende is, mail dan even een stukej van de lijst wlke jij hebt, zodat ik er even naar kan kijken wat je bedoelt. mcdemarie@zonnet.nl

Aflopend sorteren op een specifieke kolom?
Dan zie je de dubbelen onder elkaar staan.

Hoi Wexxl,

Heb even zitten kijken en volgens mij moet je het als volgt doen.

je moet eerst een uniek nummer maken van PC & huisnummer dit doe je door een extra kolom te maken
stel je hebt in kolom B de PC en in C het huisnummer
plaats dan in kolom A : =B1&C1 dan krijg je dus bv
1000 AA55
dit is dus een uniek nummer
vervolgens kan je de vaker als 1 keer voorkomende
nummers kleuren met voorwaardelijke opmaak
selecteer kolom A
ga naar opmaak >> voorwaardelijke opmaak
en kies voor formule is : plaats daar de volgende formule (alleen even omzetten naar engels en kolom etz..)

=AANTAL.ALS($A$1:$A$3000;A1)>1

zal in het engels iets zijn van : amount.IF

daarna kies je de opmaak bv dat de cellen die meer voorkomen rood moeten worden.

nu zullen alle PC&hsnr die meer als 1 keer voorkomen
rood kleuren .nu kan je ze makelijker herkennen en
verwijderen.

het kan ook nog met een macro ,kijk daarvoor even op de site van Luc

http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm
onder het kopje Dubbelgangers

Hoi... Ik heb een dergelijke iets gemaakt met UserForms. Voor meer info verwijs ik je naar http://office.webforums.nl (Mijn nick aldaar = Jay) Het bestand met info staat tussen de "Excel Mini's"

Ik heb het bestand bijgevoegd. Zie maar even of je er iets aan hebt.

EDIT: oooow jah... Als je op het knopje programm klikt is het wachtwoord forum
Zo kom je in de programmacode. Uiteraard ook zonder de macro's te activeren.

N.B: Ik stel me niet aansprakelijk voor wat er dan ook maar gebeurd, voor, tijdens of na gebruik van dit bestand. Je opent en/of gebruikt het bestand op eigen risico.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan