• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

postcode met verschillende gemeenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcDV63

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2022
Goededag forumleden,

Als nieuw lid hier wil ik van mijn eerste post de gelegenheid gebruik maken iedereen een warme dank en groet geven op dit forum.

en dan nu de reden van mijn registreren. :)

Ik heb mij een formulier gemaakt voor stamboom onderzoek en had hier een vraag over.

Hier in dit kafkaland bestaan er verschillende gemeenten met dezelfde postcode, en nu is mijn vraag...
bestaat er de mogelijkheid dat wanneer de postcode is ingegeven er de keuze bestaat om te kiezen welke gemeente er nodig is?

voorbeeld zal misschien veel duidelijk maken.

Mag ik jullie nu al dankbaar zijn voor een eventuele oplossing / reactie.

Met vriendelijke groeten

Marc

Bijlagen

Uiteraard welkom bij HelpMij!
Ik zie überhaupt geen keuzelijst voor de postcode, maar ik denk dat je de handel om moet draaien in dit geval. Tenzij je bereid bent om een extra keuzelijst te maken die de plaatsnaam filtert. Ik zie in G4 nu een (niet-werkende) Vert.Zoeken formule staan, maar dat gaat zo nooit werken omdat een postcode uniek moet zijn (dus moet leiden naar één plaatsnaam) om te kunnen werken. Als, zoals in jullie geval, de plaatsnamen de postcode bepalen, dan zoek je dus beter op die plaatsnaam, en laat je de postcode daaruit ophalen met vert.zoeken. Andersom dus.

Beste AccessGuru

De keuzelijst bevind zich op blad 2 (postcode)
En inderdaad jou oplossing lijkt me inderdaad de meest voor de hand liggende!

Bedankt voor je advies
deze pas ik dan ook toe

Enig iemand een idee voor het opslaan van de sheet??

Met vriendelijke groeten,

Marc

Ik zie óók op tabblad 2 geen keuzelijst. Wél lijsten met waarden die je terug zou kunnen zien in een keuzelijst :). Wat bedoel je met je nieuwe vraag? Je kunt een werkblad toch wel opslaan, neem ik aan? Of heb je dat knopje nog niet gevonden? :)

Ik zie óók op tabblad 2 geen keuzelijst. Wél lijsten met waarden die je terug zou kunnen zien in een keuzelijst :). Wat bedoel je met je nieuwe vraag? Je kunt een werkblad toch wel opslaan, neem ik aan? Of heb je dat knopje nog niet gevonden? :)

:d:d :thumb:
Knopje wel gevonden hoor en voorhamer ligt naast mij om bestand op te slaan :d:d

Maar blijkbaar is er toch iets fout gegaan bij het uploaden....
Bestand geeft normaal 3 tabbladen
Blad 1 (opzoekingen )
blad 2 ( lijsten )
Blad 3 ( postcodes )
Nu wat de postcodes betreft dit is aangepast zoals u had meegegeven. ( rollen dus omgekeerd)
Alleen zie ik nog een probleem bij bvb TIELT - ( NEEMT NU DE POSTCODE VOOR TIELT-WINGENE automatisch ) terwijl er toch maar TIELT is ingegeven.
Maar soit das muggenziften :rolleyes::rolleyes:

Wat het knopje betreft...

Bedoeling is dat wanneer er op de button "opslaan" wordt geklikt dat deze het bestand opslaat op een bepaald pad, namelijk
C:\Users\Gebruiker\Desktop\PDF Stamboom\opgezocht formulieren
met de naam "opzoekformulier voor ( en dan de gegevens uit CEL C2).XSLM ( zal dan wel met macro zijn veronderstel ik aangezien de knop

Mocht dit te pruimen vallen dan zou dit super zijn!!!

Alvast mijn dank

Met vriendelijke groeten

Marc

Bijlagen

Deze achter de knop

Code:
Sub jec()
ThisWorkbook.SaveAs "C:\Users\Gebruiker\Desktop\PDF Stamboom\opgezocht formulieren\opzoekformulier voor " & Blad1.Cells(2, 3) & ".xlsm", 52
End Sub

Beste JEC

Werkt perfect !!!!

Mijn dank is groot voor de aangebrachte oplossingen.
Als jullie in de buurt zijn van het mooie meetjesland laat gerust een seintje ... drankje staat klaar :d

Met vriendelijke groeten

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan