• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postcodes aan elkaar koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

typegeit

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
Berichten
10
Bestaat er misschien een prog wat het invoeren voor mij wat eenvoudiger kan maken? Ik zal proberen uit te leggen wat ik zoek....

Stel je hebt een pakket wat van postcode 1012 (nederland) naar postcode 4976 (duitsland) moet. Nu zou het handig zijn dat als ik ergens postcode 1012 intyp/aanklik plus de postcode van de bestemming dat er dan een keuze lijst tevoorschijn komt met de vervoerders die het voor mij kunnen verzenden en een keuzelijst van afhandelaars in duitsland. Ik moet dan denk ik wel zelf de vervoerders/afhandelaars invoeren en dat is opzich geen probleem (wel heel veel werk) maar het gaat er mij om dat ik 2 postcode's aan elkaar kan linken en dan keuzevakken krijg welke ik zelf eerst van informatie moet gaan voorzien. Het is dus niet voor eenmalig gebruik maar voor zeer regelmatig. Ik moet dan eerst een lijst hebben van alle postcodes in nederland en 1 voor alle postcodes in duitsland (dit moet in een excel/access format)

Als ik dan 1012 selecteer dan zou ik bijv de keuze hebben uit dhl, ups, tnt en als ik dan de postcode in duitsland mee-selecteer zou ik daar dan een lijst moeten krijgen van een afhandelaar.

Vraag ik iets onmogelijks? :) Het eerste wat handig zou zijn is een postcode lijst van Nederland en een postcode lijst van Duitsland. Weet iemand hier een oplossing voor?
 
Als je nou een kolom maakt met alle postcodes in NL en een kolom met alle postcodes in DE. Dan boven allebei een dropdown, dan kan je ene postcode aan de andere linken. Volgens zou je dan in de kolom C vb alle vervoerders kunnen invoeren.
 
Als je nou een kolom maakt met alle postcodes in NL en een kolom met alle postcodes in DE. Dan boven allebei een dropdown, dan kan je ene postcode aan de andere linken. Volgens zou je dan in de kolom C vb alle vervoerders kunnen invoeren.

Hoi,

Je bedoelt dat in de dropdown ook alle gegevens komt te staan zoals in de kolom staan?
Maar als ik het zo doe, wat op zich al een goede stap is, dan heb ik nog niet de vervoerders gekoppeld aan de postcode. Als ik doe wat jij voorstelt dan heb ik idd een NED postcode gekoppeld aan een DUI postcode maar dan moet ik tevens een dropdown maken per postcode met de vervoerders in beide landen toch?
 
Hallo typegeit

Ik heb iets in elkaar geflanst mbv vertikaal zoeken in combinatie met voorwaardelijke opmaak.
Je zult zelf de lijst moeten vullen van postcodes gecombineerd met afhandelaren (NL en D)
Daarna is het alleen de postcode van NL intikken en de postcode D intikken en in het groen verschijnen de afhandelaren van beide landen.
 
Hallo typegeit

Ik heb iets in elkaar geflanst mbv vertikaal zoeken in combinatie met voorwaardelijke opmaak.
Je zult zelf de lijst moeten vullen van postcodes gecombineerd met afhandelaren (NL en D)
Daarna is het alleen de postcode van NL intikken en de postcode D intikken en in het groen verschijnen de afhandelaren van beide landen.


Hoi popipipo,

Ik probeer jouw bestand te openen maar ik krijg steeds een foutmelding. Wat doe ik fout? Ik ben ingelogd, ik klik op jouw link met het xls bestand en ik krijg een html te zien met een foutmelding....
 
Hoi popipipo,

Ik probeer jouw bestand te openen maar ik krijg steeds een foutmelding. Wat doe ik fout? Ik ben ingelogd, ik klik op jouw link met het xls bestand en ik krijg een html te zien met een foutmelding....

Wat als je bestandje eerst downloadt (rechtermuisklik en dan Doel opslaan als...)?

Welke Excel versie heb je?
 
Wat als je bestandje eerst downloadt (rechtermuisklik en dan Doel opslaan als...)?

Welke Excel versie heb je?

Hoi, Ik heb Windows Vista en werk met Excel 2007, misschien is dat het probleem want als ik save target as ... doe dan gaat vista het opslaan als een html
 
Dat is idd niet normaal.

Heb je de mogelijkheid om het op te slaan via bvb. Excel 2003? (Op het werk, bij familie die het bestand dan doormailt of zo)
 
Beste typegeit ;)

Je kan toch Opslaan als doen en dan voor excel-97-2003-map kiezen.
Zie jpg foto

Maar dat weet je waarschijnlijk wel hé ? :D

Groetjes Daany :thumb:
 

Bijlagen

  • Opslaan als.jpg
    Opslaan als.jpg
    54,7 KB · Weergaven: 91
Dat is idd niet normaal.

Heb je de mogelijkheid om het op te slaan via bvb. Excel 2003? (Op het werk, bij familie die het bestand dan doormailt of zo)

Hoi,

Ja nu is het gelukt :)

Als ik in jouw bestandje regel 9 selecteer (postcodegebied 3) hoe koppel ik dan bijv postcode 110 uit duitsland daaraan? Als ik ctrl ingedrukt hou dan zijn ze idd wel alletwee geselecteerd. Wat is dan VLOOKUP in de a kolommen? Op zich ziet het overzicht er goed uit maar kan het meer dan alleen maar 2 rijen naast elkaar?
 
Hoi,

Ja nu is het gelukt :)

Als ik in jouw bestandje regel 9 selecteer (postcodegebied 3) hoe koppel ik dan bijv postcode 110 uit duitsland daaraan? Als ik ctrl ingedrukt hou dan zijn ze idd wel alletwee geselecteerd. Wat is dan VLOOKUP in de a kolommen? Op zich ziet het overzicht er goed uit maar kan het meer dan alleen maar 2 rijen naast elkaar?

In wat opzicht moet het bestandje van Willem nog veranderd worden? Want dat kan ik niet opmaken uit jouw bericht.
 
Hallo typegeit

In Cel A2 zet je de postcode uit Nederland
in Cel H2 zet je de postcode uit Duitsland

Bestandje iets aangepast met een datavalidatie in A2 en H2
 
Hallo typegeit

In Cel A2 zet je de postcode uit Nederland
in Cel H2 zet je de postcode uit Duitsland

Bestandje iets aangepast met een datavalidatie in A2 en H2

helemaal top popipipo, het werkt fantastisch! Dank je wel xxx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan