• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postcodes matchen (verticaal zoeken?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan1996

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2019
Ik wil graag twee kolommen met postcodes, uit twee verschillende excel bestanden matchen. Ik heb een bestand, met een kolom van 12.000 postcodes en een bestand met 4000 postcodes waarvan enkele overeen moeten komen met de 12.000 postcodes. Hoe kan ik deze postcodes het beste aan elkaar proberen te matchen in excel?
Alvast bedankt voor de reacties!

Bekijk bijlage voorbeeld postcodes matchen.xlsx

Laatst bewerkt:
Hallo, welkom op dit forum.

Het helpt als je een waarheidsgetrouw voorbeeldbestandje (Excel) plaatst. Anders wordt het zo'n gegok

Nog een tip: geef in een voorbeeldje ook altijd even aan wat je als uitkomst verwacht...

Zijn er meerdere bedrijfsnummers per postcode mogelijk? Of is het altijd maar één? Voor beide situaties een formule in bijlage. Ik hoop voor je op de eerste situatie, want dan kun je de snelle formule gebruiken (veel matrixfuncties in een sheet werkt vertragend).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan