Postfix ontvangt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
hey allemaal,

ik ben laatst overgestapt naar een andere emailprovider, die verzorgt mijn smtp uitgaand. Dit kan ik zelf niet doen. Nu werkt het uitgaande allemaal, maar ik denk dat ik iets heb gedaan waardoor binnenhalen niet meer wilt... :confused: Ben nu al de hele dag bezig :c
Ik heb mn DNS wel gewijzigd,maar denk niet dat dit hier invloed op heeft gehad. Ik ben met 2 domeinen aan het testen. En emails vanaf gmail versturen. Als ik vanaf domein1 naar domein2 opde server mail, komt het wel binnen. Maar vanaf een externe server zoals gmail niet.

Ik kan telnetten naar poort 25 en 587 en krijg een nette SMTP response. Lijkt mij goed tenminste :D
Dus iptables lijkt het ook niet te zijn?

Heeft iemand suggesties? Ik draai centos 6.4 met postfix en dovecot. Als programma gebruik ik roundcube.

Bedankt!

Van waaruit doe je die telnet test? Vanaf het netwerk van de hosting of vanaf een extern ip-adres?
Je moet (natuurlijk) testen vanaf een extern ip-adres... (let op: sommige thuisabonnementsproviders blokkeren die telnet test naar poort 25... UPC blokkeert die niet (tenminste: ik kan telnetten naar poort 25 naar overal))

Verder zal mogelijk de NDR (non delivery report) van gmail duidelijkheid verschaffen over waarom het vanaf hun mailservers niet lukt om mail afgeleverd te krijgen. Kijk ook daar naar.

Tijs.

ik telnet wel vanaf het netwerk, maar wel naar mn domein. Dan gaat ie toch ook buitenlangs naar mn poort 25 of 587?

En de NDR van gmail krijg ik niet binnen. Heb ze gister verstuurd, maar zonder succes...

ik telnet wel vanaf het netwerk, maar wel naar mn domein. Dan gaat ie toch ook buitenlangs naar mn poort 25 of 587?

En de NDR van gmail krijg ik niet binnen. Heb ze gister verstuurd, maar zonder succes...

"het netwerk" ... is dat het netwerk van de hosting of buiten het netwerk van de hosting?
Let op: Wat je moet testen is natuurlijk of je kunt telnetten naar je mailserver van buiten het hosting-netwerk, want de verzendende mailservers (bijv. die van Gmail) bevinden zich ook buiten het hosting-netwerk...

M.b.t. NDR: Vaak wordt er 48 uur geprobeerd om de mail te versturen, met na 24 uur een melding dat de mail 'vertraagd' ("Delayed") is. Ik weet natuurlijk niet wat de policies van Gmail hieromtrent zijn.

Verder is natuurlijk ook nog van belang of de MX DNS wijzigingen lang genoeg geleden zijn aangebracht, anders kan het (o.b.v. caching) zijn dat Gmail probeert de mail af te leveren op de oude/verkeerde mailserver(s).

Tijs.

Ik kan wel naar poort 587 telnetten vanaf buiten. Niet naar poort 25. Hoe kan dit komen, isp blokkeren tog alleen uitgaande poort 25? Of tegenwoordig ook inkomend? Zit bij kpn btw

Ik kan wel naar poort 587 telnetten vanaf buiten. Niet naar poort 25. Hoe kan dit komen, isp blokkeren tog alleen uitgaande poort 25? Of tegenwoordig ook inkomend? Zit bij kpn btw

Je moet het zo zien: Wat van belang is is het volgende:
a. Of poort 25 inkomend vanaf extern is geblokkeerd door je hosting
b. Of poort 25 uitgaand vanaf jouw thuislokatie is geblokkeerd door je provider.

b. is heel waarschijnlijk, dus dat zou dan betekenen dat je vanaf jouw (thuis-)lokatie geen poort 25 test kunt doen.
Mocht het verder geen geheim zijn, dan kan ik een poort 25 test voor je doen vanaf hier als je mij het ip-adres (of FQDN) geeft van jouw postfix server.
Is het wel een geheim, open dan mijn gebruikersprofiel van Helpmij, en kies voor "Verstuur E-mail" en zet daar dan alle relevante informatie in.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oud topic, maar ik sluit hem omdat het is opgelost. (Al een tijd terug.)

Gebruik gemaakt van een relay server van mijn isp, werkt perfect nu!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan