Postmaster messages blijven komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

foestrumer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2012
Ik heb 2 dagen geleden een mail verstuurd en daarbij een typefout gemaakt in het mail adres.
Ik kreeg daarop een bericht dat de mail niet afgeleverd kon worden, dat spreekt voor zich.
Echter sindsdien krijg ik ca 2-4x per uur een mailtje van Postmaster met de volgende tekst :

This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Unable to deliver message to the following recipients, because the message was forwarded more than the maximum allowed times. This could indicate a mail loop.

Afzender: postmaster@cpsmtp-fia05.kpnxchange.com

Inmiddels heb ik over de 150 van deze mails ontvangen. Is er een manier om dit te stoppen?
Uiteraard kan ik in Thunderbird een mail regel aanmaken om ze te filteren, maar dat is geen echte oplossing.

Er wordt gesproken over een mail loop, als ik dat op internet opzoek dan wordt er gesproken over virussen enz., maar dat lijkt mij niet voor de hand liggend omdat ik een fout adres getypt heb. Tevens heb ik een goede virusscanner (McAfee). In mijn postvak uit zitten geen berichten meer.

Iemand een idee?

Groeten Pieter

Deze mails bevatten als het goed is ook een emailadres waarnaartoe iets is proberen te verzenden.
Kun je controleren of deze hetzelfde is?

Het is inderdaad een vreemd voorkomen dat je mail geforward wordt vanaf een niet bestaand adres, vandaar dat ik denk dat het verkeerd intypen slechts toeval is en er wel daadwerkelijk iets aan de hand is.

En p.s. Zo goed is mcafee niet in zijn werk.

@grumbkow

Het mail adres, waar in de postmaster berichten naar verwezen wordt, is wel datgene wat ik gebruikt heb. Klopt dus wel.

Groeten Pieter

Gewoonlijk betekend een lading mails van postmaster één van de volgende drie gevallen;
1: Je hebt malware op je pc.
2: Je account is gehackt en iemand verstuurd spam vanaf je account
3: Je account wordt gebruikt om postmaster mails van een andere account op te vangen.

Echter krijg je alleen postmaster mail van één adres en dat is raar.
Echter wil ik je toch vragen je pc te scannen met een online scanner, deze kan om mcafee heen scannen voor het geval deze is besmet.
Een voorbeeld van een online scanner is http://www.bitdefender.nl/scanner/online/free.html

En ik wil je vragen om MBAM te downloaden en te laten scannen.

De resultaten van deze scans kun je met ons delen. Komt hier echter niets uit dan kan ik alleen maar zeggen dat je de betreffende mail van postmaster gewoon moet blokkeren.

Echter wil ik je toch vragen je pc te scannen met een online scanner, deze kan om mcafee heen scannen voor het geval deze is besmet.
Een voorbeeld van een online scanner is http://www.bitdefender.nl/scanner/online/free.html
En ik wil je vragen om MBAM te downloaden en te laten scannen.

Beide heb ik uitgevoerd, online scan en MBAM, beide hebben niets kunnen vinden.

Groeten Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan