Postregistratie in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansP3

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hallo,

Ik ben een nieuw met Access en zie dat er veel mogelijk is.
Nu ben ik secretaris van een stichting en krijgen geregeld post/mails.
Door steeds dit per brief/mail te registreren dacht ik is het niet mogelijk om dit in access te doen?
Wie heeft zo'n programma of wil mij hierbij helpen??
Ik zal even in het kort opschrijven wat ik er in wil hebben:
-datum binnenkomst,
-poststuk nummer,
-onderwerp,
-besproken op (datum vergadering),
-afgehandeld (ja/nee),
-en door wie.
Dan zou het fijn zijn als lopende stukken in een overzicht te printen is.

gr,
HansP3

Laatst bewerkt:
******* Perry dat is een handige, zo iets zocht ik bedankt

Maar hoe kan ik bestanden (e-mails of gescande brieven) koppelen aan het bericht?
Zit ik even niet op te letten, sorry

Laatst bewerkt:
Ik vind 'm niet zo handig, want er zit een bijlage veld in, en dat zou ik nooit doen. Ik zou een tekstveld gebruiken en de documenten opslaan in (een) aparte map(pen). Dat houdt de db klein en overzichtelijk. Bovendien heb je dan altijd de bestanden fysiek op de schijf staan. Met deze techniek groeit de db sneller dan de staatsschuld, en vroeg of laat zit je dan in de problemen.

Daar zit wat in OctaFish, maar aan de andere kant heb je wel het bericht (mail/brief) wel meteen ter inzage.
Anders moet je deze erbij gaan zoeken.

Niet echt; het maakt totaal niet uit of je het bericht als bijlage in de db zet, of als tekstverwijzing in de db en dat je hem opent vanuit het formulier. Doe je nu tenslotte ook. De gebruiker, kortom, merkt het verschil echt niet.

octafish,
ben ook nog maar beginner, en heb altijd gedacht dat als je bijlage gebruikt dat je een soort link maak naar een plaat waar de file staat.

maar hier kan ik ook weer van leren.
Groetjes Perry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan