postvak in op meerder plaatsen openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Ik heb thuis een netwerk. Op beide pc's staat outlook 2000 geinstalleerd. Als ik bij de ene pc de post ophaal en open kan ik dit later op de andere pc niet meer lezen. Is er ook een manier om de post (mailtjes) op te ophalen vanaf beide pc.s dit later ook van beide pc's nog eens na te lezen is.

Harrie Ploegstra

Je kan ook je pst map delen. Je kan dan op de ander pc in putlook "persoonlijke mappen" openen en naar de gedeelde map gaan. Je krijgt dan al je mails die op de ander pc staan te zien.

Geplaatst door Wim1960
Je kan ook je pst map delen. Je kan dan op de ander pc in putlook "persoonlijke mappen" openen en naar de gedeelde map gaan. Je krijgt dan al je mails die op de ander pc staan te zien.

Dan moet dus wel de pc waar de mailtjes op staan aanstaan...

Hoe moet ik dit bestand delen. Via de optie delen in bestand van postvak in lukt dit niet. Ik krijg dan de melding "netwerkmappen kunnen niet gebruikt worden om postvak in te delen. open een andere outlook map en selecteer dit menu opnieuw om een andere map te delen."

Makkelijkste manier vind ik toch om de berichten achter te laten op de server zoals Megabit in zijn eerste bericht al aangaf. Dat doe ik hier ook. Ook handig na formatteren of systeemherstel. Je krijgt namelijk de berichten gewoon weer terug.:)

Geplaatst door h.ploegstra
Hoe moet ik dit bestand delen. Via de optie delen in bestand van postvak in lukt dit niet. Ik krijg dan de melding "netwerkmappen kunnen niet gebruikt worden om postvak in te delen. open een andere outlook map en selecteer dit menu opnieuw om een andere map te delen."
Gewoon in verkenner er een gedeelde map van maken.

NB Ik heb de map outlook geheel gedeeld.

Bij mij was ie hier te vinden: C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook. Deze laatste map heb ik dus op gedeeld staan.

De oplossing van berichten achterlaten op de server. Het lukte me niet om bestanden te delen met de andere computer. Zo kan het ook.

hp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan