Postvak UIT OE6 blijft gevuld na verzending

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan.clemens

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2004
Sinds 16 december 2003 blijft de post die ik verzend behalve in "Verzonden Items" óók staan in postvak uit. Daardoor worden de berichten elke keer opnieuw verzonden én extra toegevoegd aan postvak UIT. Na enige tijd ontstaat zo een lange lijst van dezelfde berichten die steeds weer verzonden worden. De tennisleraqar van mijn voruw stelde dit frewqunte contact wel op prijs, maar vond het jammer dat de berichten slechts uit steeds meer herhalingen van hetzelfde bestaan.

Toen heb ik "Automatiche verzenden en ontvangen bij opstarten" maar uitgewschakeld en haal ik handmatig mijn post op zonder te verzenden.

In het begin dacht ik aan een virus, mar een systeemscan met de bijgewerkte versie van Norton 2003 leverde geen enkel virus op.

Vervolgens dacht iki OE6 te deïnstalleren via configuratiescherm / software, maar er bleken géén windowsonderdelen zichtbaar gemaakt te zijn. (Mijn laptop maakt enige tijd deel uit van een netwerk op de school waar ik werk, mogelijk is dat daar nog een gevogl van. Toen ( 2 jaar gelden) had de beheerder hogere rechten dan ikzelf, maar dat ik later weer ongedaan gemaakt.)

Als dede idee dacht ik OE6 via vervanging van Internet Explorer te repareren vanuit de site van microsoft. Ik heb gepoogd service pack 1 van internet explorer 6 te installeren, maar dat mislukte twee keer ( zou in strijd zijn met de integriteit van mijn XP PRO. Ik heb een ïllegale"versie van XP pro op mijn laptop via een vriend. Mar mischien heeft dat er niet mee te maken).

Als vierde idee begon ik de moed op te geven en dacht ik Outlook te gaan gebruiken. Office 97 pro staat op mijn laptop (een smart versie van de school waar ik werk, dus legaal). Maar daarin zit geen enkele mogelijkheid om een account aan te maken, dat is verdwenen uit het rolmenu. ( MOgelijk een gevolg van toenmalig netwerkbeheerder, restant overblijfsel?)

Nu weet ik niet meer hoe ik een manier moet verzinnen om weer mail te kunnen gaan verzenden.

Kan iemand me helpen?

jan.clemens@planet.nl (ik kan dus wel mail ontvangen)

Welkom op helpmij.nl.

Als eerste even een vraagje. Heb je al gecheckt op spyware? Draai even adaware en/of spybot om het uit te sluiten.

Corrupte mailboxen?

Hernoem Postvak UIT.dbx en Verzonden Items.dbx. Zorg ervoor dat beide mailboxen leeg zijn (kopieer ze desnoods naar een andere mailbox).

In XP zijn het verborgen bestanden. Maak ze eerst zichtbaar. (Mapopties).

Groetjes,
Bennie

Het spy programma heb ik gedownload en gedraaid. er zijn 55 zaken verwijderd, maar het IE 6 probleem blijft bestaan.

Ik kan de mapopties niet vinden, daarom kon ik nog niet herbenoemen.

Ga naar de Verkenner/Extra/Mapopties, tabblad Weergave, daar kan je aanvinken "Verborgen bestanden en mappen weergeven'' en klik OK. Volg dan verder de adviezen van Bennie.

Dank tot nu toe voor Wim, Bennie en Gezina.

(Het hele gezin is blij, want nu heb ik met de gedownloadde programma's Ad-aware 6 en Registery Mechanic ook de gezinscomputer geschoond: 138 fouten in het regeister hersteld en 471 spy elementen van de huiscomputer verwijderd! Het kostte wel 23 dollar om registery mechanic te registeren, maar dat was het ten volle waard want zowel laptop als huiscomputer lopen nu veel beter en zonder verstoringen)

Maar post verzendenv anaf de laptop lukt nog niet.

Met Verkenner/extra/Mapopties tabblad weergave heb ik nu "Verborgen bestanden en mappen" aangevinkt.

Verzonden items is leegemaakt, Postvak uit weigert om geleegd te worden.

Om Postvak UIT.dbx en Verzonden items.dbx te hernoemen meot ik de files eerst vinden. Maar ik weet n iet waar ze staan. Dus zocht ik met zoeken naar *.dbx op C: (de enige harddisk op mijn laptop), maar dat levert geen enkele hit op. Lukraak zoeken door local settings uit te pluizen leverde ook geen spoor op.

Hoe vind ik de .dbx files?

Bij voorbaat dank, Jan Clemens.

Start\zoeken en dan geavanceerde opties gebruiken. Zie plaatje.

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• zoeken.jpg
    zoeken.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 135
bedankt

bennie bedankt maar met Uw aanwijziging heb ik als beginneling ook mijn probleem kunnen opossen al was het soms met een klein hartje of ik dit wel tot een goed eind ging brengen. maar alles werkt nu perfekt, nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan