• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Poule in Excel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Norbert704

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
Hallo, Wij zijn bezig een poule te maken in excell.
Dit wil al aardig vorderen.
Nu zijn wij een probleem tegengekomen.
Wij willen dat als je ergens een score invoert dat je als je wint 3 punten krijgt, gelijk 1 punt en verloren 0 punten.

Is dit mogelijk in excell?

mvg Norbert

Allereerst feliciteer ik je omwille van twee redenen:
1. Proficiat met je eerste post hier
2. Proficiat met de meest originele topictitel van het jaar.

Om een antwoord te geven op je vraag, dienen we best te weten hoe een score ingevuld wordt? Is dit in 1 cel, of is dit in meerdere cellen?

Anyway door gebruik te maken van een "als" functie (engelse benaming "if" function) zal je al een heel eind komen.
Doorzoek het forum maar eens op de functie als, of kijk even in de excel help.

Als je er niet uitkomt horen we het wel.

Allereerst feliciteer ik je omwille van twee redenen:
1. Proficiat met je eerste post hier
2. Proficiat met de meest originele topictitel van het jaar.

Om een antwoord te geven op je vraag, dienen we best te weten hoe een score ingevuld wordt? Is dit in 1 cel, of is dit in meerdere cellen?

Anyway door gebruik te maken van een "als" functie (engelse benaming "if" function) zal je al een heel eind komen.
Doorzoek het forum maar eens op de functie als, of kijk even in de excel help.

Als je er niet uitkomt horen we het wel.
Excell help hebben we geprobeerd, We zullen het forum eens doorzoeken!

@Norbert704 Een titel met de vraag "Excel vraag" zegt totaal niets over je probleem. Ik heb daarom de titel voor je aangepast.

Op mijn site staan voetbalbestanden, telkens hetzelfde systeem.

Ga naar www.wimgielis.be, dan naar Voetbal, dan 1 van de ploegen kiezen. Excel bestand is onderaan de pagina's te downloaden.

Je moet wel naast de tabel die je ziet de kolommen op zichtbaar zetten, daar staan de gebruikte formules.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan