• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Poules extraheren uit Excellijst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Sylvester,

Het werkt prachtig zo met zoeken en aanmaken van extra tabbladen, een aantal vragen nog:

1 - Wanneer wordt de macro "verzamelteamnamen" aangeroepen? Kan deze gewoon iedere keer bij openen bestand opstarten en het tabblad aanmaken (als nog niet bestaat) en vullen?

Dan wat opmaakvragen over de tabbladen die worden aangemaakt per team want dat is alles wat ik nog te wensen heb :):

Twee issues; gegevens passen in de breedte niet op 1 blad en het maken en opmaak van koppen

2a - Kolom A blijft nu leeg, mag mee begonnen worden om te vullen

2b - kolom G blijft nu ook leeg mag weg van mij, volgens mij komt dat omdat cel F3 en G3 worden gekoppeld bij de tijdwaarde na "zaaldienst" (E3), soms is F heel smal (ASC '62 E1) en soms goed (HeetenD1a)

3 - kan ik de breedte van de kolommen bepalen in de macro, zo ja welke opdracht is dat? (kan ik het zelf invoegen hoef ik jou er niet mee lastig te vallen)

4 - kan ik in de macro paginagegevens bepalen? marges en of alles in de breedte op 1 blad moet, wat je normaal via

5 - kan onder de titel "poule ..." nog een extra regel met kopjes?

kolom A : Tijd
kolom B : Wedstrijd
kolom E : Uitslag
kolom F : scheidsrechter

6 - kan ik bepalen hoe de opmaak wordt van de tekst? Ik wil graag alles Calibri 11 oid, kopjes vet, rijhoogte 20 etc..

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd van hoe mijn ideaalbeeld er uit zou zien. Let wel, men is nu ook niets gewend dus het meest belangrijke is dat het op 1 blad blijft qua breedte, de rest is voor de aankleding. Wat ik daarmee bedoel is dat je er niet teveel tijd aan moet besteden, je hebt me al prachtig geholpen.



Met vriendelijke groet,
Marco Kotteman
 

Bijlagen

  • opmaak wensen.xlsm
    12,7 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Hallo JeanPaul,

Dit is ook een mooie oplossing.

Gegevens worden goed overgenomen. Eigenlijk resteren hier alleen de vragen de ik aan Sylvester ook heb gesteld qua opmaak en plaatsing in kolommen.

1 - Alles mag beginnen in kolom A en kolom F uit het hoofdblad hoeft niet mee gekopieerd te worden in het nieuwe blad.
2 - lege rij toevoegen tussen laatste wedstrijd en nieuwe wedstrijddag
3 - kan poulenummer vervallen per wedstrijddag of kan dit omgekeerd worden met titelbalk?
4 - kan ik titelbalk vet krijgen (Tijd Wedstrijd Uitslag Scheidsrechter)
5 - kan rijhoogte naar 20?

Nogmaals hartelijk bedankt voor je moeite en inzet. Ik ben erg blij met beide oplossingen.
 
Hoi JeanPaul,

Zal ik doen. Ik ben alleen een weekendje weg, dit doe ik morgen of maandag
 
prettig weekend geniet er van, maar ik ben dit weekend ook niet thuis
 
zou je deze willen testen?
 

Bijlagen

  • Kopie van 2013-2014 _gehalveert met wensen (12.zip
    67 KB · Weergaven: 10
Hallo Sylvester,

Excuses voor de late reactie; lang weekend betekende extra veel werk toen ik terug was :)

Het is bijna perfect!

Twee puntjes nog:

1 - De tijden worden nu weergegeven als getallen, dus met een komma ipv dubbele punt
2 - Elke wedstrijddag komt op 1 blz. Er kunnen op zich wel drie wedstrijddagen op 1 blz. (als boven en ondermarge op 1cm)

Kun je daar nog iets aan wijzigen? Alvast maar weer bedankt.

Met is er helemaal blij mee!

Met vriendelijke groet,
Marco
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jean-Paul,

Excuses voor de late reactie; lang weekend betekende extra veel werk toen ik terug was :)

Hierbij het voorbeeld.

Één ding viel me nog op achteraf, de datum ontbrak nog bij de schema's. In mijn voorbeeld heb ik dit toegepast.

Alvast bedankt voor je moeite.
 

Bijlagen

  • Programma_2013-2014(jpUpd met layout).zip
    68,9 KB · Weergaven: 11
Aangepast
 

Bijlagen

  • Programma_2013-2014(jpUpd).xls
    474,5 KB · Weergaven: 9
Hallo Jean-Paul,

Werkt mooi, dank je wel!

1 bug nog:

Als ik E poule selecteer (maakt niet uit welke) begint de lijst vanaf regel 2. Bij D en F poules gaat het wel goed
 
Laatst bewerkt:
Bug verholpen
 

Bijlagen

  • Programma_2013-2014(jpUpd181014).xls
    529,5 KB · Weergaven: 12
Bedankt

Hallo Jean-Paul,

Hij werkt mooi, hartelijk bedankt voor al je moeite!

Ik ga jouw oplossing samen met die van Sylvester (de definitieve versie natuurlijk) voorleggen bij de zaalvoetbalcompetie van de KNVB. Het zou me niet verrassen als één van jullie oplossingen volgend jaar door heel Nederland wordt gebruikt!

Ik ga jullie namen in de macro toevoegen en hou jullie op de hoogte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan