• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power BI en sharepoint

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Ik ben vandaag over naar office365, teams en sharepoint. Mijn PowerBI verbindingen werken niet meer.
Op mijn eigen onedrive kan ik wel mijn bronnen wijzigen, maar op sharepoint lukt het.
Ik wil nu de gegevens op gaan halen uit een share point map, maar ik kan de sharepoint directory niet vinden. Ik heb wel snelkoppelingen gemaakt en kom via teams en gedeelde bestanden wel in de directory, maar het sharePoint-pad kopieren wil niet echt lukken. Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik hoop dat ik mijn oude bestanden weer kan gebruiken, als de bronnen gewijzigd zijn.

Laatst bewerkt:
Jec, dank je wel. Ik krijg nu wel alle bestanden, maar ik moet dieper in de directory structuur en dat lukt op een of andere manier niet. Ik moet nog 3 directory's verder zien te komen.
Krijg nu veel te veel bestanden. Ik wil graag van 1 directory een jaaroverzicht maken via Power BI en deze bestanden staan in 1 directory. Het zijn XML bestanden met allemaal dezelfde structuur.
ik kan helaas niet bladeren. In de hoofddirectory kan ik de map nu wel combineren en laden.
Als ik verder ga (met de aanvullende directories), kom ik bij een voorrangsbord met een uitroepteken en de verbinding lukt niet. De URL is ongeldig.
Vanaf /Gedeelde documenten/ gaat het fout.

Laatst bewerkt:
Peter, dank je wel. Ga het morgen proberen. Wellicht kan ik het gemakkelijk oplossen via mijn eigen one drive. Vandaag over op teams, maar ik ben er even klaar mee. Ik heb nu een aantal zeer waardevolle Power BI bestanden en ik hoop dat ik deze kan blijven gebruiken. Ze ondersteunen me enorm. Ik moet nog wennen aan teams en ik hoop dat dit geen achteruitgang zal worden. Morgen weer verder aan de slag. Bedankt voor je link.

Je hebt de optie om te filteren in een van de laatste kolommen op directory. Dit zijn simpelweg alle bestanden

Terug
Bovenaan Onderaan