Power fan geeft 0 aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

rense

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Berichten
3
ik heb sinds kort een nieuwe PC in elkaar geknutseld. Alles werkt perfect. Ik heb een ASUS p4pe moederbord, en een van de bijgeleverde programma's is PC-probe.

Na het installeren van PC-probe geeft het programma aan dat mijn power-fan niet draait! De CPU-fan doet het wel. Als ik achter de systeemkast bij mijn voeding kijk en voel, voel ik wel degelijk een luchtstroom. Ook hoor ik de fan draaien.

Wie o wie kan deze arme jongen helpen?

Groeten Rense
 
Power fan

Niet alle voedingen hebben de mogelijkheid om softwarematig het toerental van de fan aan te geven.

Ik denk dat dat het probleem is.

Alhoewel is dat eigenlijk wel een echt probleem?

Grtz.
 
Kijk eens goed op het moederbord naar nog een aansluiting(drie pinnen) waar je CPU fan mee op het moederbord zit.
Ik krijg ook 0 rpm bij power fan, maar als ik een gewone casefan op zo'n extra aansluiting zet krijg ik wel de rpm bij powerfan.
Vaak staat er ook op het moederbord "fan" bij de aansluiting.
De fan die in je voeding zit zal dus apart op je moederbord aangesloten moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Niet alle ventilatoren hebben deze mogelijkheid; als de betreffende fan slechts 2 draadjes heeft, kun je er van uit gaan dat het daarmee niet werkt, om het toerental uit te lezen heb je een derde nodig...
Heb je hier op gelet?
 
waarschijnlijk heb je er geen powerfan opzitten :D

is niet erg :D.. heb ik ook niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan