Power Mac G4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steffmeistero

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
23
Dag allemaal,

Ik heb ALTIJD met windows gewerkt, met windows zelf kan ik wel overweg. Nu heb ik van mijn school een Apple Power Mac G4 gekregen, omdat hij anders werd weggedaan en ik wou hem wel. Deze computer bevat 1 account waar ik opkan 'leerling' waar ik beperkte rechten heb en een account 'leerkracht' waar ik niet opkan wegens niet weten van wachtwoord. Ik heb enkel de 'toren' zelf meegekregen en kan op leerling gaan maar weet iemand hoe ik de hele computer kan resetten?

Kan iemand mij ook in hemelsnaam zeggen waar de CD-Rom drive zit en hoe hij opengaat? :p :d

Dankjulliewel!

S
 
Beste Steffmeistero,

Gefeliciteerd met je originele PowerMac G4 toren en je hebt hem gered van de slopershamer! Deze machine is inmiddels al museumrijp en word officieel door Apple niet meer ondersteund kwa support.

De CD-ROM gaat open als je een Mac toetsenbord aan de G4 aansluit met USB. Daar zit nl een knopje op 'CD-uitwerpen' en voor CD-lade te openen uiteraard.
Je kunt voor 29 euro (net gecheckt) via Tweedehandsmac.nl een toetsenbord kopen waar zo'n knop op zit. Ook op een nieuw aluminium toetsenbord wat je bij elke Apple Dealer kunt kopen voor 49 euro zit zo'n knopje aan de rechterbovenhoek van het toetsenbord.

Eventueel zou ik je een 10.3 cd kunnen lenen. Moet je me anders even een mailthe sturen naar: fridogeraards at mac.com (en nee. ik werk niet bij Apple) ;)
 
Laatst bewerkt:
Allemaal hartelijk bedankt en mijn excuses voor het late antwoord!
Een vriend van me (een ware apple-freak) heeft mij door een soort opdrachtpromp kunenn sturen en alles is gereset.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan