Power-on Password. kan niet eens in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sicktripper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2011
Berichten
1
Hallo mede computeraren.

Ik ben op zoek naar de gouden tip om de laptop weer aan de praat te krijgen
het betreft een Compaq 610. ik ben deze aan het repareren maar ik kan helemaal niks ermee. Compaq/HP willen er geen ondersteuning bij geven.

Wat ik dus heb gedaan is laptop uitelkaar CMOS batterij eruit gewipt na 4 a 5 minuten terug ingedaan. laptop weer inelkaar en je raad het al nog steeds de melding power-on password.

Heeft iemand aub enige suggesties.
Bij voorbaat dank,
M. Schuil
 
Volgens hp zou dat door een specialist gedaan moeten worden.

Probeer eens het volgende.
Haal die cmos batterij nogmaals eruit, ook je accu.
Start nu de laptop eens via de ac adaptor.
Dit schijnt de cmos in sommige gevallen te resetten.
Of dat echt werkt garandeerd ik niet. Is wel het proberen waard.
 
Zo een paar suggesties (rechtstreeks van Google geplukt):
a. Verwijder alle stroomvoorzieningen (adapter + batterij), maak de cmos-kabel (=bios batterij-kabel) los, wacht minstens 30 minuten voordat je de kabel weer aansluit.
b. Probeer een andere/nieuwe harddisk die er in past. Dit als het (eigenlijk) om een disk-lock gaat, dus niet om een BIOS/CMOS instelling.
c. Als het een Compaq 610 is: hier de service manual.
Als het (eigenlijk) een Compaq Evo N610c is: hier de service manual.
Als het (eigenlijk) een Compaq Evo N610v is: hier de service manual.

EDIT: Verder (als het om een Evo gaat, maar misschien ook zo voor een 610 (lees de handleiding)), zou het kunnen zijn dat een reset naar factory defaults via f11 bij opstarten wellicht je probleem kunnen oplossen. Dit is dus incl. het terugzetten van Windows etc. naar fabrieksstand, maar (hoogstwaarschijnlijk) ook met verlies van alle data op de harddisk(!)
Zie hier, laatste paragraaf.

Verdere tips zo snel niet bij de hand. Hopelijk kun je er wat mee.
Anders naar een HP certified repair center brengen (na eerst even gebeld te hebben met uitleg van het probleem etc.)

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan