Power point 2007 onbewust of onvrijwillig geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Als ik een Powerpoint bestand vanuit de Windows Explorer door een dubbel klik op de bestandsnaam open, dan verschijnt plotseling Powerpoint 2007 terwijl ik altijd werk met Powerpoint 2003. Als ik vervolgens probeer het bestand te koppelen aan Powerpoint 2003 dan gaat dat niet.
Ik wil helemaal niet in Powerpoint 2007 werken.
Hoe krijg je voorelkaar dat Powerpoint 2003 weer mijn standaard presentatie programma wordt?
Zet Microsoft ongevraagd probeerversies op je computer als onderdeel van hun updates?

Zet Microsoft ongevraagd probeerversies op je computer als onderdeel van hun updates?
Nee, voor Office 2007 dien je te betalen.

Ergens een trial versie meegepikt?

Nee, voor Office 2007 dien je te betalen.

Ergens een trial versie meegepikt?

Zou best eens kunnen, echter "pikken" lijkt erop dat een illegale handeling door mij is verricht en dat bestrijd ik. Bij het openen van een oud powerpoint bestand (Microsoft Office PowerPoint 97-2003 Slide Show) werd ik steeds geconfroteerd met een window dat vroeg om een productcode, welke ik bij Office Online heb opgehaaald. Negeerde ik dat window dan kon ik mijn Powerpoint bestand niet openen!

Belanrijk is te weten hoe ik mijn Powerpoint 2003 weer geactiveerd krijg als het standaard programma voor bestanden met de extensie .ppt. Ik zit niet te wachten op PowerPoint 2007. Ik ben tevreden met de versie 2003.
Gaarne suggesties

Meepikken / opvangen. Niets kwalijks.
Verwijder versie '07 eens van je systeem?

Inderdaad, een of andere (trial)versie moet zichtbaar zijn in Config.scherm - Software - Geinstalleerde programma's

Ik heb Powerpoint 2007 verwijderd en is dus in de prullebak terecht gekomen.
Als je vervolgens op een .ppt bestand klikt in de Windows explorer dan wordt gewoon ergens de nieuwe versie weer opgehaald (staat waarschijnlijk ergens op de harde schijf) en wordt het programma geconfigureerd. Vervolgens wordt het aangeklikte bestand weer geopend in Powerpoint 2007.
Het is inderdaad een evaluatie versie.
Ik vrees dat na een bepaalde datum Powerpoint 2007 niet meer werkt of slechts gedeeltelijk werkt (tenzij je betaalt) en dat het bestand ook niet meer geopend kan worden in de voor mij vertrouwde versie Powerpoint 2003 vanuit de Windows explorer
Is mijn vrees ongegrond?

Hoe heb je Powerpoint verwijderd? Want als je programma's verwijderd komen ze niet in de prullenbak hoor!!

Ik heb Powerpoint 2007 verwijderd en is dus in de prullebak terecht gekomen.

Hoe heb je deze exact verwijderd?

Wat je ook nog kunt proberen, is de installatie van 2003 'repareren'. Stop de office2003 cd eens in de drive en ga naar Config.scherm - Software - Office2003 - Wijzigen. Vervolgens vind je de optie 'repareren'. Voer die eens uit, dan zou 2003 weer de primaire versie moeten worden (denk ik).

Hoe heb je Powerpoint verwijderd? Want als je programma's verwijderd komen ze niet in de prullenbak hoor!!
Door in Windows Explorer als volgt te selecteren:
Computer>C:\.>Programfiles>Microsoft Office>Office 12>POWERPNT.EXE>rechter muisknop>Verwijderen. De file POWERPNT.EXE verdwijnt dan na een waarschuwing in de prullemand.

Inmiddels heb ik ook wat anders geprobeerd en het lijkt erop dat daardoor het probleem is opgelost.
Ik heb geselecteerd :Configuratiescherm>Programma's>Programma's en onderdelen. Er verschijnt dan een lijst met op de computer aanwezige programma's waaronder:
1) Microsoft Office Home and Student Editie 2007 (degene die meer of minder ongevraagd op mijn computer is gezet) en
2) Microsoft Office Editie 2003 (Het programma waar ik steeds meegewerkt heb en dat ook wil continueren)
Deze laatste geselecteerd en op "Herstellen" gedrukt. Het systeem gaf aan "Windows bezig met configureren van MS Office 2003" Dit duurde een minuut of vijf. Daarna werden alle .ppt bestanden in Windows Explorer weer met Powerpoint 2003 geopend en kon ik ze bewerken, iets waar het allemaal om ging.
Ik stel wel vast dat Microsoft een vrij agressive wijze van marketing van Office 2007 hanteert, iets wat ik niet kan waarderen.
Probleem is dus mijns inziens opgelost
Bedankt voor de assistentie

Een programma verwijderen doe je nooit door zomaar programmabestanden in verkenner weg te gooien. Altijd gebruik maken van het onderdeel software in het configuratiescherm.

Daarbij heb je het product écht zelf geïnstalleerd, of meegeïnstalleerd met een ander product. Het is _niet mogelijk_ dat het 'opeens' op je computer verscheen ten gevolge van agressieve marketing.

Een programma verwijderen doe je nooit door zomaar programmabestanden in verkenner weg te gooien. Altijd gebruik maken van het onderdeel software in het configuratiescherm.

Daarbij heb je het product écht zelf geïnstalleerd, of meegeïnstalleerd met een ander product. Het is _niet mogelijk_ dat het 'opeens' op je computer verscheen ten gevolge van agressieve marketing.

Zeer waarschijnlijk heb ik een Powerpoint bestandje via de mail ontvangen dat gemaakt is in Powerpoint 2007. De enige manier om dit te openen was dan het installeren van de nieuwe probeer versie. Dit is nog niet zo erg ware het niet dat vanaf dat moment alle oude bestanden ook in de nieuwe versie automatisch geopend worden omdat Powerpoint 2007 ploseling de default versie geworden is en dat vind ik een aggresieve marketing methode. Immers de MMI van Powerpoint 2007 is heel anders dan die van 2003 en MS verplicht je dan om je daarin te verdiepen als je een oud bestand wilt bewerken.

Goed alles is opgelost door Powerpoint 2003 te herstellen in het configuratie scherm ( zie voorgaande berichten) en hiermede beschouw ik het probleem als opgelost.

De enige manier om dit te openen was dan het installeren van de nieuwe probeer versie.
Hi,

Er zijn drie oplossingen:

1) Installeer Office 2007 (wil je niet)
2) Installeer PowerPoint viewer, die met Office 2007 formaat overweg kan
of 3 (en dat is de beste)) Installeer dit compabiliteitspakket: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466

Dat office 2007 default wordt agressief, ach. Jij installeert het programma en dus "denk" het programma dat je het wilt gebruiken. Het zou raar zijn als je alles vervolgens weer handmatig moest aanklikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan