• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power query data in dezelfde regel plaatsen

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Hoe krijg ik het in power query voor elkaar dat ik alles op 1 rij krijg om daar de kolomkoppen voor te maken?

Regel 7 zal de kolomkoppen worden maar voor de eerste kolom staat de data die ik daarvoor wil gebruiken op regel 4.
Hoe krijg ik dat gelijk op regel 7?

Bijlagen

Rij 4 in je voorbeeldje is leeg.
Rij 7 in je voorbeeld ook.
Wat dient daar te komen te staan? Dus welke kolomkoppen dienen er gebruikt te worden? Enz.

Vervelend dat ik niet duidelijk ben geweest, ik hoop dat het dit duidelijker maakt?

Dus wat in A4? staat moet in A7 komen zeg maar zodat de hele regel 7 als kolomkoppen kan worden gebruikt.

1752133917468.png

Ja zo bedoel ik dat👍

Nu wil ik natuurlijk weten hoe dat tot stand is gekomen en de meeste regels zie ik dat wel door het tandwieltje maar deze 2 begrijp ik niet welke functie`s dat zijn.

lege regels verwijderen snap ik wel maar je verwijderd de regels met 'Null' alleen als die in alle komommen staat. Hoe doe je dat?
Als ik dat doe met het filter in kolom A dan verdwijnt alles. Kan je die andere kolommen op slot zetten ofzo?

1752135550598.png

Omhoog doorvoeren is dat met de functie "Drill"? ik denk het niet want dat kan alleen maar naar beneden.

Ik hoop dat je me dit nog wilt laten weten dan heb ik 1. weer een hoop geleerd en 2. kan ik weer lekker verder met die power query`s 😜

Bedankt voor je heldere uitleg @peter59
Nu weet ik hoe het tot stand komt. echter.....

Als ik bij onderstaande stappen kijk zie ik dat na de 3e stap ook bedragen achter 'Bruttowinst' heeft gezet terwijl die in de bron leeg is.
Is dat te herstellen?

1752139142219.png

Je hebt gelijk. Is dat in je origineel bestand ook leeg?
Als dat zo is dan gaat het niet lukken met de z.g. UserInface en zal er met enkele functies van de +/- 800 de query aangevuld dienen te worden.

Ik heb een poging gewaagd maar of je daar nu zo vrolijk van wordt?

Bijlagen

Ja in het originele bestand is dat ook leeg.

Of ik moet steeds in de originele bestanden na het inlezen in die cel een 0 plaatsen? (niet handig natuurlijk)

Oké, kan die rij dan niet weg net zoals de 2 lege rijen onder "kostprijs van de omzet"?
Dat maakt het weer een stuk makkelijker.

Dat is met de functie "List.Accumulate" gedaan.
1752147010070.png

Haha, hier houd het voor mij op 😋 Dit zit niet in de
Oké, kan die rij dan niet weg net zoals de 2 lege rijen onder "kostprijs van de omzet"?
Dat maakt het weer een stuk makkelijker.
Ahh, ik lees deze post nu pas.
Ja die rij kan ook gewoon weg'

Thanks, ik zie dat je steeds een nieuwe sheet maakt met een tabel.
Waarom doe je dat? kan de query niet vanuit de originele tabel draaien?

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan