• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

power query datum probleem

68Yael

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2023
Beste Helpers,

Ik probeer met power query een overzicht te maken van het artikelbestand en de verkopen van 2025.
Nu zijn niet alle artikelen vorig jaar verkocht en krijg ik op die artikelen een foutmelding (null) in de datumkolom.
Die datumkolom heb ik nodig om te transponeren zodat er de verkopen van 12 maanden naast elkaar worden weergegeven.
Het zoeken en vervangen werkt niet, het leegmaken van de cel werkt niet, beide omdat de kolom de eigenschap van datum heeft. Nu heb ik ook geprobeerd om er eerst tekst van te maken en de null cellen te verwijderen maar ook dan krijg ik een error.

Een voorbeeld bijvoegen gaat volgens mij niet omdat het gelinkt zit aan een database
Hoop dat jullie mij alsnog hiermee kunnen helpen.
mvg.

Kun je de volledige query delen en aangeven bij welke stap de fout ontstaat?
Een voorbeeld van de tabel (mag een kleine/dummy versie zijn) zou tevens ook al mee kunnen helpen.
Anders blijft het een beetje gokken wat er misgaat.

Hoi Peter,
ik ben nog niet zo lang bezig met power query (PQ) en ben er bijna. het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat er in een kolom alleen cijfers staan en bij ket transponeren van een kolom naar 12 maanden geeft hij steeds een fout melding aan CF4BUUR en na twee dagen zoeken en proberen ben ik er redelijk klaar mee vandaar de hulp vraag.
eerste was het een datum dat is in middels gefixt omdat als er een product niet in 2025 is verkocht ik null in beeld kreeg.
heb zelf al verschillende formules gebruikt om alle getallen als getal te zien maar werkt nog steeds niet.
try Number.From([Verkoop_gegroepeerd.Totaal_verkocht]) otherwise 0

wat wil je precies zien van de tabellen en hoe post ik dit?
het zijn rond de 306.000 rijen en 63 kolommen met artikelcodes, prijzen, leveranciers en alle specifieke gegevens.

alvast bedankt voor je hulp.
gr Yael

Upload de gehele query maar eens en de fout/errorcode welke je te zien krijgt.

Terug
Bovenaan Onderaan