• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

power query excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACMLCJ

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2021
Hallo,
Ik heb een heel grote excel sheet die wordt gevoed met power querys. Verschillende queries zijn een afgeleide van de basis query ('Van tabel/bereik'). In de query staat netjes de bron als zijnde de basis geury. Toch is de afgeleide na vernieuwing en verversing niet gelijk aan de basis query. Hoe kan dat?

(ivm vertrouwelijkheid kan ik de EXCEL niet toezenden, een voorbeeld maken lukt ook niet; daar komt dit probleem niet voor??)

Dank!

Er zal in de stappen dan ergens een filtering of uitsluting zitten.

Kun je wel de M-code van één van die afgeleide queries waar het probleem zit hier plaatsen? dat geeft misschien een hint wat er aan de hand is,

Want alleen op basis van jou 3 zinnen tekst is het een redelijke slag in de lucht om te ontdekken wat het kan zijn.

Dank Roel,
Ik ga het eens proberen verder naar boven te halen. Ik begrijp dat het een lastig verhaal is zonder voorbeeld, daar zal ik eens iets op verzinnen.

Dat zijn eigenlijk verwijzignen, waarbij ik er vanuit ga dat als de bron ge-update wordt, de verwijzingen direct terugvallen op de ge-update bron. (volg je mij nog?).
Of begrijp ik uit je reactie dat iets dergelijks beter via gedupliceerde queries functioneert?
Wat mij betreft maakt het toch niet uit? Ofwel je update alle (bron)queries, waarbij wel de juiste volgorde hierarchie gevolgd moet worden.

Dat zijn eigenlijk verwijzignen, waarbij ik er vanuit ga dat als de bron ge-update wordt, de verwijzingen direct terugvallen op de ge-update bron.
Dat klopt als een bus.
Bij een gedupliceerde query is dit niet het geval.
Wat mij betreft maakt het toch niet uit?
Dat maakt wel degelijk iets uit.
Zie filmpje vanaf 1min45 tot 7min00
https://www.google.nl/search?q=diff...ate=ive&vld=cid:202b81d0,vid:l35UgnJyOhc,st:0

Of dit je probleem gaat oplossen? Geen idee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan