• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power Query foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amado

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Hallo Excel-experten

Ik krijg maandelijks een file met tacho gegevens en wil die dmv Power Query
samenvoegen en verder in Excel gebruiken.
Ik doe gegevens importeren via map.
De eerste files werkten perfect, maar nu krijg ik volgende foutmelding:
"er is een fout opgetreden in de bestand transformeren-query
DataSource.Error: PDF failed to load with result: Corrupted" (zie document in bijlage)
Kent iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt.
Amado

Bijlagen

Het lijkt mij dat de .PDF corrupt is. Plaats een PDF waar het wel mee lukt en de PDF die problemen geeft. Ingebakken plaatjes in een Worddocument hebben weinig toegevoegde waarde.

Ik zie even niet wat er fout gaat. Bij mij worden beide bestanden netjes ingelezen.

Code:
let
    Source = Folder.Files("E:\Temp\Temp1"),
    #"Filtered Hidden Files1" = Table.SelectRows(Source, each [Attributes]?[Hidden]? <> true),
    #"Invoke Custom Function1" = Table.AddColumn(#"Filtered Hidden Files1", "Transform File", each #"Transform File"([Content])),
    #"Renamed Columns1" = Table.RenameColumns(#"Invoke Custom Function1", {"Name", "Source.Name"}),
    #"Removed Other Columns1" = Table.SelectColumns(#"Renamed Columns1", {"Source.Name", "Transform File"}),
    #"Expanded Table Column1" = Table.ExpandTableColumn(#"Removed Other Columns1", "Transform File", Table.ColumnNames(#"Transform File"(#"Sample File"))),
    #"Changed Type" = Table.TransformColumnTypes(#"Expanded Table Column1",{{"Source.Name", type text}, {"Voertuig", type text}, {"Datum", type date}, {"D", type text}, {"Begin", type time}, {"Einde", type time}, {"Totaal", type time}, {"Rijtijd", type text}, {"WERK", type text}, {"BESCHIK", type time}, {"RUST", type text}, {"KM", Int64.Type}})
in
    #"Changed Type"

Plaats anders even jouw query. Misschien dat er iets in staat waardoor het bij jou niet werkt.

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    77,8 KB · Weergaven: 32
Niet dat je er veel aan hebt maar bij mij werkt het gewoon.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je kan nog proberen je vorige versie terug te zetten van het corrupte bestand. Rechtermuisknop in de verkenner en je ziet het wel staan.

Heb het nog enkele keren opnieuw geprobeerd, de eerste keer lukt alles perfect,
maar als ik de Excel file sluit en opsla en erna terug open, gaat het weer fout, zelfs met enkel file1 en 2.

Het is een beetje lastig helpen als alles er normaal uitziet en het hier wel werkt. Het enige wat ik nog kan bedenken is even een jouw office herstellen via het configuratiescherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan