• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power Query Gegevens toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KristelDS

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2021
Berichten
7
Hallo,

de mogelijkheid om nieuwe kolommen toe te voegen aan de powerquery lukt mij.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om gegevens toe te voegen aan deze nieuwe kolommen in de PQ zelf en dat die ook blijven staan na het verversen ervan.
Ik zou namelijk gegevens uit een tabel willen inladen, maar aan sommige regels extra info willen toevoegen en dit in de power query.

Alvast bedankt !

vriendelijke groeten
Kristel
 
Hangt ervan af wat voor gegevens je wil toevoegen. Power Query is voor de VERWERKING van gegevens, niet om gegevens zelf in te voeren. Dit moet je doen in de tabel of gegevens die je inleest.

Plaats anders een voorbeeldbestandje waarin je aangeeft wat je wilt bereiken.
 
Alex,

ik zou idd graag zelf gegevens willen bijschrijven in de toegevoegde kolom, zo wat extra info dat bij de regel hoort bijvoorbeeld.
Maar zoals je schrijft gaat dit enkel over verwerking van gegevens.

Ben een beginnende gebruiker van power query, vandaar dat ik eens wou polsen of daar een mogelijkheid inzat of niet.
Ik los het op door in de té laden tabel gegevens toe te voegen.

Bedankt !!
 
Alex,

ik zou idd graag zelf gegevens willen bijschrijven in de toegevoegde kolom, zo wat extra info dat bij de regel hoort bijvoorbeeld.
Maar zoals je schrijft gaat dit enkel over verwerking van gegevens.

Ben een beginnende gebruiker van power query, vandaar dat ik eens wou polsen of daar een mogelijkheid inzat of niet.
Ik los het op door in de té laden tabel gegevens toe te voegen.

Bedankt !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan