• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

power query issue

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
712
via power query editor importeer ik een andere excel (Kris_test)
deze importeer ik vanaf cel B1, kolom A gebruik ik om daar "rubrieken" aan vast te hangen (gebeurd manueel)
ik heb de tabel van de import wel uitgebreid van B1:F6 naar A1:F6 om filters te kunnen gebruiken nadien.

probleem :
als kris_test groter wordt en ik de "gegevens vernieuw" dan pakt hij de laatste code in kolom A (Rubriek) op en plaatst deze in de laatste rij van de nieuwe import
wat dus niet mag.
in bijlage plaatst ik 2 screenshots

hoe kan ik dit oplossen ?
 

Bijlagen

  • 1ste import.png
    1ste import.png
    62,6 KB · Weergaven: 15
  • 2de import.png
    2de import.png
    73,2 KB · Weergaven: 14
Dit is geen PowerQuery issue lijkt mij.

Je gebruikt PowerQuery om een conversie van gegevens te maken en te laden. Vervolgens ga je die geladen conversie handmatig aanpassen/wijzigen. En dan ga je de originele query weer toepassen en verwacht je dat alles werkt. Wellicht is het een optie om je te verdiepen in wat powerquery doet. Zou het mogelijk zijn om jouw handmatige stap in powerquery op te nemen? Wat is de logica?

Xharx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan