• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power Query scheduled refresh

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArjanVos

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2015
Berichten
82
In Sharepoint heb ik wat Excelbestanden staan die via Power Query gegevens ophalen uit een on-premise SQL database. Is er een mogelijkheid om deze query's bijv. dagelijks automatisch te laten vernieuwen? Via PowerShell, Power Automate en Power BI kom ik er vooralsnog niet uit, terwijl ik denk dat het wel zou moeten kunnen?

Als alternatief ben ik ook blij als iemand een oplossing weet om tabellen uit een Power BI dataset in Power Automate naar een tabel op te kunnen halen.

Wat ik namelijk wil bereiken is dat de query steeds wordt vernieuwd en indien de query resultaten oplevert, dat die resultaten dan worden gemaild naar een collega. Op deze manier willen we foute data-invoer detecteren en z.s.m. laten herstellen.
 
Je kunt de query iedere x minuten laten verversen. Is een standaard optie
 
Ik verkeer in de veronderstelling dat dit alleen gebeurt als je het bestand open hebt staan. Ten onrechte?

Want dat zou natuurlijk geen optie zijn.
 
Nee inderdaad dat klopt, je bestand moet openstaan. Lukt het niet via een cloud flow in Power Automate?
 
Laatst bewerkt:
Al wel in rondgekeken, maar nog niet de oplossing gevonden. Dus als iemand daarvoor (een link met) uitleg zou hebben die ik nog niet ben tegengekomen, graag!
 
Als de mailverzending niet geautomatiseerd gebeurt, is de verversing bij hernieuwde opening van het bestand voldoende.
 
De mailverzending moet wel automatisch. Ik wil namelijk dat mensen actief een signaal krijgen wanneer ze o.b.v. de resultaten van de query in actie moeten komen en niet dat ze zelf maar periodiek het bestand moeten openen. Dan hebben we het risico dat het vergeten wordt en dat je het 9 van de 10 keer voor niets doet.
 
Via Power BI een dataflow maken die gelinkt is aan je SharePoint folder (bestand). Vervolgens via Power BI een dagelijkse, wekelijkse refresh instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan