• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power query via dropbox meerdere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan01

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2020
Hallo,

Om een aantal documenten samen te voegen in een nieuw document heb ik een power query toegepast. Deze power query is toegepast op documenten die in de Dropbox van het bedrijf staan (zodat alle gebruikers er in kunnen werken).

Nu heb ik vandaag gemerkt dat alleen ik dit document kan vernieuwen en de verbinding kan laden omdat het loopt via mijn computer/account. Het is echter de bedoeling dat iedereen dit kan doen..

Weet iemand hoe ik dit gedaan kan krijgen?

Bij voorbaat dank.

Helaas werkt dat vooralsnog niet.

Het document waarin de power query is uitgevoerd staat zelf ook op Dropbox. De mensen die toegang hebben tot de map waarin dus het samengevoegde bestand en de losse bestanden staan, krijgen bij het laden/vernieuwen van het samengevoegde bestand te zien dat de map (vanwaar de bestanden staan voor de power query) niet gevonden kan worden.. Als ik dan naar de error kijk zie ik staan: [DataSource.NotFount] File or Folder: kan de map C:\Users\(mijnaccountnaam)\Dropbox\(map waarin de bestanden staan) niet vinden.

Het gaat mij er dus om dat ik vanuit mijn account deze query maak en daardoor mijn accountnaam in de link staat.. Hierdoor kan het bestand alleen vernieuwd worden door mij en niet door de andere mensen die hier in zouden moeten werken.

De personen hebben dus wel toegang tot de bestanden, echter matcht de query alleen voor mijn account.

Kan hier iets aan gedaan worden zodat deze voor iedereen toegankelijk wordt?

Helaas werkt dat vooralsnog niet.

Het document waarin de power query is uitgevoerd staat zelf ook op Dropbox. De mensen die toegang hebben tot de map waarin dus het samengevoegde bestand en de losse bestanden staan, krijgen bij het laden/vernieuwen van het samengevoegde bestand te zien dat de map (vanwaar de bestanden staan voor de power query) niet gevonden kan worden..
... Daarom schreef ik ook...
Gewoon delen, ook de powerquery?
Ik zou met de IT gaan praten.
We hadden op het werk een software tool die gevoelige info ergens uit moest halen, die is toen op een verborgen map gezet, waarvan de gebruikers niet wisten waar die stond maar die ergens wel bij het compileren van de software meegenomen was of anders zins aan geroepen werd. Aangezien dat het verborgen moest blijven... waren vragen er over hoe dat n exact zit ... not done....
Ik heb zelf met die tool gewerkt, werkte perfect die manier.

Laatst bewerkt:
Als ik dan naar de error kijk zie ik staan: [DataSource.NotFount] File or Folder: kan de map C:\Users\(mijnaccountnaam)\Dropbox\(map waarin de bestanden staan) niet vinden.

Je verwijst hier naar een lokale map op jouw C-schijf. Daar kunnen andere gebruikers niet bij. Je kunt in Dropbox vast wel een gedeelde link van het bestand maken, die moet je dan in je query gebruiken.

Met onderstaande functie haal je het dropbox pad op hiermee kun je voor elke gebruiker het juiste pad bepalen.

Code:
Function GetDropboxPath() As String
    '---------------------------------------------------------------------------------'
    '* Locates the Dropbox user path by usign the local "info.json" file. ************'
    '* Wrote by cesarmades ***********************************************************'
    '---------------------------------------------------------------------------------'

' Loads the local info.json file
    Dim intFile As Integer: intFile = FreeFile
    Open VBA.Interaction.Environ("USERPROFILE") & "\AppData\Local\Dropbox\info.json" For Input As #intFile

' Stores info.json file content in a variable
    Dim strFileContent As String: strFileContent = Input(LOF(intFile), intFile)
    Close #intFile

' Trims the string and returns the path
    Dim intFirstPos As Integer: intFirstPos = VBA.Strings.InStr(1, strFileContent, """path""", vbTextCompare) + 9
    'Dim intFPos As Integer: intFPos = VBA.Strings.InStr(1, strFileContent, """host""", vbTextCompare) - 3
    ' Dim intFPos As Integer: intFPos = VBA.Strings.InStr(1, strFileContent, """Dropbox""", vbTextCompare) - 3
    Dim intLastPos As Integer: intLastPos = VBA.Strings.InStr(1, strFileContent, "Dropbox", vbTextCompare) + 7

GetDropboxPath = VBA.Strings.Replace(Mid(strFileContent, intFirstPos, intLastPos - intFirstPos), "\\", "\")

End Function

Als het Excel bestand in kwestie al in dropbox staat kan je natuurlijk volstaan met ThisWorkbook.Path.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan