Power Shot S40

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel09

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2012
Berichten
30
Ik gebruik een PowerShot S 40 van Canon (type? PC1016)
Is er software om de foto's van deze camera te importeren op mijn PC?
En zo ja, welke en waar?
 
Als er windows xp of hoger op de PC staat is het gewoon een kwestie van de camera met het juiste usb-kabeltje inpluggen, even wachten en .... hoeps daar gaat ie. M.a.w daar is geen speciale software voor nodig. Windows herkent de camera gewoon.
 
Foto's importeren

Dank voor de reactie. Zo heeft het bij mijn weten ook gewerkt, maar nu niet meer.
De camera wordt niet herkend. Ik heb diverse usb kabels gebruikt, die passen op de camera en de PC, maar het helpt niet.
Ik gebruikt Windows 7.
 
Ok, probeer dan het volgende:
- sluit de camera aan op de PC met de usb-kabel en wacht tot windos hem herkend heeft, net als bij een USB-stick.
- Start de Windows Verkenner (of Computer) en zoek de camera op (zal wel staan onder "Draagbare apparaten")
- dubbelklik op de camera in de Windows verkenner, dan komt er "verwisselbare opslag". Dubbelklik daar op, dan komt er een map DCIM en MISC
Dubbelklik op DCIM e vervolgens !00CANON en daar staan dan de foto's.
Verder gewoon alles doen alsof het een USB-stick is. Dus selecteren, kopieren of knippen en plakken in de map Mij Afbeeldingen.
 
Helaas, de PC ziet de Canon Powershot S 40 niet en mijn Nokia mobiel ook niet (meer).
Ik heb alle passende usb kabels gebruikt, ik hoor zodra ik de kabel in de PC steek wel contact maken, maar dan houdt het op.
Iemand nog een goed idee?
 
Power Shot S 40

Het probleem met de foto's op de camera is inmiddels simpel opgelost:
Ik kreeg de tip het geheugenkaartje uit de camera in de juiste kaartlezer van de PC te stoppen.
En daarmee had ik alle foto's van het fototoestel te pakken.

Nu nog de foto's van de Nokia af zien te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan