Power SW op mijn moederbord Asus: P5KPL-VM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Ik heb van de week een moederbord Asus: P5KPL-VM gekocht
placas-base-intel-placa-base-775-asus-p5kpl-vm-matx-1g.jpg

Maar ik weet niet precies hoe ik de power switch aansluit. Volgensmij moet het ergens onder bij dat zwarte ding met de bovenste rij 4 pinnen en onderste 5 pinnen. Maar hoe moet ik ze aansluiten? Wat is de plus... is de plus aan de kant met het pijltje op de stekker of de andere kant. En moet ik ze dan horizontaal (op de foto) aansluiten of verticaal... en welke volgorde... naja als iemand mij hier meer kan helpen hartelijk bedankt iig. Want als ik de computer start wilt hij niet aan gaan met de power knop... kan het dan ook aan iets anders liggen? Want als i kvoeding aa nzet geeft hij wel een groen licht aan op het moederbord.

Gr. Yorick

Hoi,

Geen manual er bij gekregen anders even op de site van asus downloaden daar staat het precies op.

Modag

Ps Welkom op Helpmij

Laatst bewerkt:
Hoi,

Geen manual er bij gekregen anders even op de site van asus downloaden daar staat het precies op.

Modag

Ps Welkom op Helpmij

Ja ik heb in het boekje gekeken maar ik weet niet wat de plus is en wat de min op de stekkertjes en of ze verticaal of horizontaal er in moeten, of het moet ergens anders aan liggen...

Hoi,
Met een powerswitch maakt dat niet uit hoe je hem aansluit wel met de led's
ik ben even in de manual aan het kijken ogenblikje.

Modag

Hoi,
Met een powerswitch maakt dat niet uit hoe je hem aansluit wel met de led's
ik ben even in de manual aan het kijken ogenblikje.

Modag

okee dankje, ja ik heb steeds horizontaal gedaan volgensmij is t ook goed maar de plus is volgensmij waar de pijl kant staat maar ja ik weet het niet is de 1e keer dat ik mn eige pc in elkaar zet maar hij start niet... miss ligt het wel ergens anders aan maar daarom vraag ik het hier misschien sloot ik het verkeerd aan

Stekkers moeten hier:
attachment.php

op deze manier:
attachment.php

Waarbij de zwarte draden in de regel "gnd" zijn......
Horizontaal dus....

Vertel even wat er op de stekkertjes van de kast staat.....

Bijlagen

• FP asus connector.jpg
    FP asus connector.jpg
    9,3 KB · Weergaven: 743
  • FP asus.jpg
    FP asus.jpg
    12,4 KB · Weergaven: 856
Laatst bewerkt:
Hoi,

Zoals erpcity schrijft zo zal het gaan want ik kom niet op de site van asus .

Modag

Stekkers moeten hier:
attachment.php

op deze manier:
attachment.php

Waarbij de zwarte draden in de regel "gnd" zijn......
Horizontaal dus....

Vertel even wat er op de stekkertjes van de kast staat.....

H.D.D. Led = Wit-oranje
Power Led = groen wit (rare is dat hier ook een 3 pin aansluiting op zit wat moet ik daarmee?)
Power SW = Zwart-rood
Reset SW = Blauw wit

Maar zijn de pijltjes dus de plus of de min?

Hoi,

Zoals erpcity schrijft zo zal het gaan want ik kom niet op de site van asus .

Modag

ja klopt dat staat ook in het boekje maar moet weten wat de plus is enzo maar volgensmij ligt het ergens anders aan ik weet niet waar aan maar ik d8 de reactie van erpcity wel af :P thnx anyway :)

Helaas is er hiervoor geen gouden standaard...

Staan de "pijltjes" bij de witte draden? Dan is dat "gnd"
Met de schakelaars maakt het niet uit hoe de draden zitten, dat zijn simpele "maakcontacten"... zet je de LED verkeerd om gebeurt er ook niets behalve dat de LED dan niet brand..... maar die LED draden kun je ook even los laten, die dragen verder niet bij aan het functioneren van het mobo....

Maar als de aan/uit schakelaar dus niet reageert, zit het probleem ergens anders.....

Helaas is er hiervoor geen gouden standaard...

Staan de "pijltjes" bij de witte draden? Dan is dat "gnd"
Met de schakelaars maakt het niet uit hoe de draden zitten, dat zijn simpele "maakcontacten"... zet je de LED verkeerd om gebeurt er ook niets behalve dat de LED dan niet brand..... maar die LED draden kun je ook even los laten, die dragen verder niet bij aan het functioneren van het mobo....

Maar als de aan/uit schakelaar dus niet reageert, zit het probleem ergens anders.....

bedankt ligt vast ergens anders aan, ik ga wel keer gewoon naar de winkel maandag en vragen wat er mis is want ik heb al die spullen vandeweek nog gehaald

Tja, als je alle stekkers van de voeding [dus ook het kleine vierkante stekkertje links boven] goed aangesloten hebt en er gebeurt niets... is dat vreemd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan