PowerBI - Maps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exoltes

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2015
Berichten
33
Voor uitgebreidere rapportage en opvolging ben ik op zoek naar kaarten voor PowerBI van België met een iets grotere opsplitsing dan per provincie. Preferabel de volgende: Per gemeente (na de gemeente fusies), Per kies district (provinciale verkiezingen).

Ik heb er zelf al wat opzoek werk rond gedaan en ben al tot volgende info geraakt.
Extra maps worden opgesteld in het topojson formaat. Dit blijven echter normale .json bestanden. Zoals in dit voorbeeld Bekijk bijlage belgium-provinces.json.txt (extensie even wijzigen naar .json ipv .txt - het upload systeem achter deze website herkent geen .json bestanden). Dit is een vrij aangemaakte map van de belgische provincies die ik online gevonden heb.
Echter begrijp ik de structuur niet helemaal dus als iemand mij deze zou kunnen uitleggen zodat ik dit zelf kan namaken voor het gemeente niveau zou dit geweldig zijn.
Moest iemand het gevraagde voorbeeld al liggen hebben, dan is dit natuurlijk nog handiger ;)

Dit is een voorbeeld van wat ik ongeveer zoek voor Vlaanderen. De data van het voorbeeld is niet meer helemaal actueel.
1347.jpeg
Extra verduidelijking kan ook gevonden worden op volgende website: Vlaanderenkiest 2012
Vermoedelijk zitten de juiste gegevens (voor Vlaanderen) al in deze website. json info.png
Echter is het mij nog niet gelukt ze, door middel van inspect, uit de website te krijgen.


Alle hulp en advies is welkom. Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • vlaanderen.svg.txt
    721,5 KB · Weergaven: 67
  • mygeodata.zip
    252,2 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
alphamax alvast bedankt voor de snelle reactie :)

Ik heb zonet even geprobeert om deze informatie in PowerBI te steken.
Echter wordt enkel .json ondersteund. Als ik de extensie aanpas of het bestand online converteer krijg ik volgend resultaat.
Resultaat PowerBI.PNG

Enig idee waar dat aan kan liggen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan