Powerbook G4 gaat aan, maar geen beeld!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Billabob

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Hallo,

Mijn powerbook G4 is gevallen en nou zit ik met een probleem. Hij gaat wel aan, ik hoor duidelijk de fan, maar ik krijg geen beeld en hij wil ook geen cd uitwerpen, aangezien die er nog inzat. Heeft iemand een idee wat hier fout kan zijn? Ik denk dat ik hem morgen ga openmaken maar voor de zekerheid toch maar eerst even vragen. Kan bijvoorbeeld de harddrive zijn losgekoppeld? Alvast bedankt!

Het kan natuurlijk zijn dat het scherm kapot is. Kun je je PowerBook verbinden met een externe monitor? Als je daar beeld hebt, zijn we al heel wat wijzer.
Een CD kun je uitwerpen door op te starten met de muisknop (of in jouw geval de klikknop, of hoe noem je dat ding?) ingedrukt. Lukt dat?

Ik heb zojuist even geprobeerd wat je mij zei ( ontzettend bedankt voor je hulp, trouwens ) maar ik kan zowel niet tijdens aangaan ( want opstarten kan ik het niet noemen, hoor geen mac geluidje ) de disc uitwerpen door kliktoets ingedrukt te houden als het scherm op een extern scherm te voorschoon toveren. Ik ben dus zelf bang dat waar ik al bang voor was echt zo is, namelijk de harddrive kapot of iets met het logic(moeder)board.

( ontzettend bedankt voor je hulp, trouwens )

Ben bang dat ik niet veel meer kan doen dan je wat goede raad of tips geven... Beschik je over een tweede Mac en een Firewire kabel? Ooit de twee met elkaar verbonden in Firewire Target Disc Mode?

Als je dat niet kunt, of als het niet helpt, dan kun je alleen nog navraag doen wat een diagnose en eventuele fix in een Apple-zaak zouden kosten. Jammer.

Oke, dus als dat niet lukt, dan zou mijn harddrive echt stuk zijn? In dat geval, ga ik die waarschijnlijk zelf vervangen want volgens mij zit er geen garantie meer op.

Moeilijk om van hieruit te zeggen wat er mis is. Kan namelijk gaan van een verbroken verbinding, een kapotte HD of zelfs stukken aan het moederbord. Was het toestel in werking (m.a.w. stond het "aan") toen het viel? Een harde schijf kan namelijk wel iets verdragen, maar meer als het uitstaat dan als het tegen 5400 toeren per minuut draait!

Laatst bewerkt:
Hmmm...ik weet niet meer of hij toen aanstond, het zou kunnen. Toevallig probeerde ik het net weer even en toen hoorde ik wel weer een mac-geluidje. Ik probeer eerst nog even via die firewire-manier de harde schijf te benaderen en als dat niet lukt dan ga de powerbook toch maar openen en de harde schijf vervangen.

Persoonlijk ben ik er echt niet zo zeker van dat het de harde schijf is, maar als je wil: Go Ahead! Ken je de site van iFixit? Misschien vind je daar nuttige tips, tenminste als je wat Engels kunt.
http://www.ifixit.com/

Nee, natuurlijk ben ik er ook niet zeker van. Maar ik denk wel dat het een hardware probleem is, dus ik moet hem wel openmaken. Maar die site is top! Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan