PowerDVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_gamer_91

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
hoi ik heb een probleem ontrend PowerDVD, dankzij powerdvd werkt mijn dvd-brander niet meer, maar hij staat er wel nog op.
Maar ik krijg hem er niet af om hem terug te instaleren. Ook kan ik geen cd's lezen en mijn dvd-station staat niet in deze computer.
Als ik hem wil verwijderen geeft hij hetvolgende en als ik hem wil instaleren ook.
"Fout bij het decomprimeren van ondersteuningbestanden: Fout bij laden van type DLL-bestand."
kunnen jullie mij helpen alstublieft?

alvast bedankt voor de hulp.

De support van Cyberlink/Powerdvd meldt het volgende betreffende handmatige de-installatie:

What can I do if my PowerDVD does not work properly?

Regarding your problem, we suggest you try the following:

1. Update your DVD ROM firmware and driver
2. Update your VGA and sound card driver
3. Close other applications while playback
4. Lower the resolution and color depth to 1024*768, 16bits
5. Visit Microsoft website to download the latest version of DirectX
6. Uninstall PowerDVD and then reinstall:
(a) Start => Programs=> Cyberlink Power DVD (uninstall it)
(b) Start => Run (keyin "regedit") => HKEY_Current_User => Software => Cyberlink => PowerDVD => delete the folder
(c) Start => Run (keyin "regedit") => HKEY_Local_Machine => Software => Cyberlink => PowerDVD => delete the folder
(d) Reboot
(e) Install PowerDVD and patch file

Andere suggestie (misschien combineren met die hierboven):
(4) If the actions above did not succeed in resolving the problem, then please follow the steps below to uninstall PowerDVD and then re-install it:
(a) Start --> Programs --> Cyberlink Power DVD (select to "uninstall" it)
(b) Start --> Run (key in "regedit") --> HKEY_Current_User --> Software --> Cyberlink --> delete "PowerDVD" & "PDVD" folders.
(c) Start --> Run (key in "regedit") --> HKEY_Local_Machine --> Software --> Cyberlink --> delete "PowerDVD" & "PDVD" folders.
(d) Re-install PowerDVD

Verder raad ik je het volgende aan:
Standaard te onderzoeken/proberen bij XP problemen:

- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Fouten en Waarschuwingen.
Indien een Fout: Zoek op google naar: Source [de Bron] Error [het foutcodenummer] + evt. extra tekst, zoals de .dll of .exe die genoemd wordt en/of een 0xXXXXXXXX code
Indien een Waarschuwing: Zoek op google naar: Source [de vermelde Bron] Warning [het foutcodenummer] + evt. extra tekst, zoals de .dll of .exe die genoemd wordt en/of een 0xXXXXXXXX code
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (Apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
nee, ik kan hem niet de-installeren=> als ik bij "alle programma's"=> "Cyberlink PowerDVD"=> uninstal => Dan geeft hij "fout bij het decomprimeren van ondersteunigsbestanden, Fout bij laden van type DLL-bestand.

Dus kan ik em er niet opzetten ook niet want er staat geen cd station bij "deze computer"

nee, ik kan hem niet de-installeren=> als ik bij "alle programma's"=> "Cyberlink PowerDVD"=> uninstal => Dan geeft hij "fout bij het decomprimeren van ondersteunigsbestanden, Fout bij laden van type DLL-bestand.

Dus kan ik em er niet opzetten ook niet want er staat geen cd station bij "deze computer"

Kijk goed de instructies na: Er staat ook een 'handmatige' deinstallatie-instructie bij (vanaf punt 6 in mijn eerste citaat en het hele tweede citaat).

Verder heb ik al een paar dingen gemeld (laatste stuk van mijn posting) om te kijken of er misschien een ándere reden dan PowerDvd kan zijn dat je cd/dvd-speler niet zichtbaar is.

Tijs.

6. Uninstall PowerDVD and then reinstall:
(a) Start => Programs=> Cyberlink Power DVD (uninstall it)
(b) Start => Run (keyin "regedit") => HKEY_Current_User => Software => Cyberlink => PowerDVD => delete the folder
(c) Start => Run (keyin "regedit") => HKEY_Local_Machine => Software => Cyberlink => PowerDVD => delete the folder
(d) Reboot
(e) Install PowerDVD and patch file

Puntje (a) gaat niet want als ik in programs op uninstall klik dan komt er een scherm van wizard met een blauw icoontje en dan kort erna komt een foutmelding met de fout die ik al vermeld had :'( ik ben echt hopeloos.

Installeer ccleaner, op de volgende manier:
Kies Nederlands als taal.
Klik Volgende
Klik Akkoord
Klik Volgende
Vink alle opties uit, behalve de bovenste 2 (nl. "Snelkoppeling toevoegen aan het Bureaublad" en "Snelkoppeling toevoegen aan het Start menu", die moeten aan blijven staan)
Klik Installeren
Klik Voltooien

Open Ccleaner, en klik in het linkerkadertje op Gereedschap.

Zoek PowerDVD in het lijstje in het rechtervenster, klik erop en klik daarna helemaal rechts op knopje "Waarde verwijderen".

Voer verder de instructies uit (dus ga in regedit, verwijder daar de PowerDVD en PDVD sleutels etc.)

Als je de instructies omtrent regedit niet helemaal begrijpt, heb ik hieronder een instructie gemaakt dat je niet in regedit hoeft, en die de aanpassingen doet voor je, als je XP gebruikt:

Plak de volgende commando's per stuk in het Start -> Uitvoeren veldje, en druk op Ok, je voert dus in totaal 4 commando's uit via Start -> Uitvoeren:

reg.exe delete "HKCU\Software\Cyberlink\PowerDVD" /f
reg.exe delete "HKCU\Software\Cyberlink\PDVD" /f
reg.exe delete "HKLM\Software\Cyberlink\PowerDVD" /f
reg.exe delete "HKLM\Software\Cyberlink\PDVD" /f

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb dit nu gedaan, maar mijn cd-drive is nog altijd niet trg en ik kan dus powerdvd niet opnieuw installeren en powerdvd start nog altijd op. Maar als ik op de-installeren klik via start => alle programma's => Cyberlink => de-installeren dan geeft hij nog altijd de dll fout aan.

Lukt het verwijderen van PowerDVD ook niet via Configuratiescherm, Software, Programma's wijzigen en verwijderen?

Als je PowerDVD 6 hebt, download van de Cyberlink-site dan de patch naar build 2003e. Sla de patch eerst op in een mapje op je harde schijf en dubbelklik daarna op het gedownloade exe-bestand. Op onderstaande afbeelding de plek op de Cyberlink-page die ik bedoel. Als de update gelukt is, probeer dan weer PowerDVD te dé-installeren.

Je CD/DVD-Drive: ga eens naar Apparaatbeheer van Hardware van Systeem in Configuratie scherm. Klik rechts met je muis op de CD/DVD-Rom(s) en klik op Installatie ongedaan maken. Herstart je PC. Soms (altijd) wil Windows de stuurprogramma's dan weer netjes neerzetten..

Bijlagen

• PowerDVDPatch.jpg
    PowerDVDPatch.jpg
    36 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
ik kan powerdvd niet verwijderen via configuratiescherm => software
ik kan de patch niet installeren want dan geeft hij de fout weer aan
en het heeft geen nut dat ik hem verwijder en dan terug opstart want er is niets verandert.
:(

Even terug naar het begin. Hoe weet je dat door PowerDVD je DVD-drive niet meer zichtbaar is? (Heb je maar één DVD-Drive of twee?) Wat is er precies gebeurd?

Wel ik heb een Liteon waar 2 cd's bij waren, nero en PowerDVD, ik heb mijn nero geupdate, maar nu werkte mijn dvd shrink niet meer, dus heb ik mijn nero verwijdert en sinds dien ging het fout. De dvd-drive is verdwenen en ik kon nero niet meer instaleren, maar ik heb de nero via mijn laptop op mijn mp3'tje gezet en zo terug kunnen instaleren maar daarmee was het probleem niet opgelost dus dacht ik dat het mss aan mijn PowerDVD lag dus heb ik hem willen verwijderen en dat ging niet omdat het de fout "fout bij het decomprimeren van ondersteuningsbestanden: Fout bij laden van type DLL-bestand." aangaf. Nu heb ik hem al op alle manieren proberen verwijderen, via de manieren van tijs, via software, via alle programma's maar niets hielp. Maar nu met de manier van Tijs staat PowerDVD niet meer bij Software. Dus heb ik ook eens geprobeert om de dvd te verwijderen en terug op te starten maar dat hielp ook niet. Ik heb ook geprobeert om via een herstelpunt het terug te herstellen. maar om een of andere reden ging dit niet en voltooide hij dit niet en alle herstelpunten waren verwijdert. ik werk wel via sp1 omdat als ik update dan vervalt mijn windows om een of andere reden binnen de 31 dagen. ik werk met een windows xp prof. Maar de pc leest wel cd's bij het opstarten want hij kan mijn pc scannen met norton bij het opstarten en toen ik hem pas kocht en hem had aangekoppelt gaf hij hem aan als gewone cd-reader. En ja ik heb maar 1 drive.

Laatst bewerkt:
Dus je bent nu verlost van PowerDVD, Nero staat er weer op, doet DVDShrink het ook weer? Als je nu alleen nog de DVD-drive "kwijt" bent, kijk dan eens naar deze thread.

NB: als updates geweigerd worden omdat je exemplaar van Windows XP niet legitiem is, wordt deze wel steeds kwetsbaarder. SP2 is minimaal vereist, maar ook een hele rij aan (veiligheids)updates daarna. Kun je niet telefonisch aan een Microsoft-medewerker uitleggen wat er aan de hand is? (Of weet je eigenlijk wel waar het aan schort....:cool: ?) Ik bedoel het niet flauw hoor, maar Microsoft vertelt zelf het een en ander over legitieme software. Als jouw Windows XP niet helemaal lekker zit, kun je voor Euro 141,- een licentie met CD-Rom kopen, de Windows Genuine Advantage Toolkit.

nee geen van de 3 gaat
PowerDVD niet
Nero niet
En mijn drive doet het niet in windows

Ik dacht dat je Nero vanaf je laptop op je mp3-speler had gezet en teruggeinstalleerd had.
Maarre...koop die WGA Toolkt, zet Windows XP schoon op je PC, update en je hebt een goed werkend systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan