powerknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsman

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Heey, ik had een vraagje

Ik heb bij een oude computer perongeluk de startknop stuk gemaakt, maar daar gaat het nu even niet om. Ik vroeg mij af of het mogelijk was om je systeem op te starten zonder een startknop? Waarschijnlijk staat mijn vraag een beetje bij het verkeerde onderwerp, maar ik kon zelf niets geschikter bedenken.

Alvast bedankt:thumb:

Je zou de reset-knop ook op de pennetjes op het moederbord kunnen zetten.

Ja, sorry heb ik er niet bij vermeld, m'n hele startknop is kapot, ik probeerde hem te maken, maar toen brak ik de pinnetjes al af ( niet op m'n moederbord zelf ) Ik heb geen werkende startknop of reset knop. ( reset knop zit er niet eens op :shocked: )

Je kunt de pinnetjes op het moederbord ook met een schroevendraaier even aantikken, het is niet aan te raden dus ik stel het als tijdelijk oplossing voor.

Ik weet niet welke andere pinnetjes jij bedoelt weet ik niet, mijn startknop bestaat uit een blokje welke op het moederbord wordt gedrukt, 2 draden en een knop.

Ik zal wel even kijken of 't werkt met en schroevendraaier, dan laat ik hem toch 24/7 aanstaan ( Download PC bestuurd via 't internet ) Dus komt wel goed ;)

Voorziet het moederbord in Wake On Lan? Met een Netwerkkaartje die dat kan en een moederbord die dat ook nog eens "begrijpt" ben je een heel eind...

Je kunt de pinnetjes op het moederbord ook met een schroevendraaier even aantikken, het is niet aan te raden dus ik stel het als tijdelijk oplossing voor.

Ik weet niet welke andere pinnetjes jij bedoelt weet ik niet, mijn startknop bestaat uit een blokje welke op het moederbord wordt gedrukt, 2 draden en een knop.

hoi

hij vertelde dat hij een oude PC had, deze werkte nog met losse draadje. tegenwoordig zijn die losse draadjes samen gevoegd in 1 blokje. en die draadjes worden weer gekoppelt aan pinnetje die op de start zijn gesoldeerd. :)

en thijsman?

een nieuwe start knop kost haast niets bij een onderdelenwinkel.
ik kreeg heb laatst zelf gratis mee.

Ja, inderdaad ik kan ook even een nieuwe kopen, dat is het probleem ook niet :P Maar ik wilde meteen die PC werkend krijgen en de winkels zijn 's avonds gesloten. Heel erg bedankt voor jullie hulp, die van de schroevendraaier werkte wel, maar niet altijd :P:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan