Powerlampje knippers tijdens netstroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ereinion

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
Beste forum leden,

Ik heb een Acer model 5741G sinds ongeveer een jaar . Ik ben er ook erg bij mee.

Het probleem is als volgt: Als ik hem aan de netstroom hang laadt hij gewoon op niks geen probleem mee. Maar soms dan begint opeens te knipperen en loopt de accu leeg, terwijl hij aan de netstroom hangt. Als ik dan de stekker eruit haal en er weer in stop dan knippert ie niet meer en laadt ie gewoon op.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

--
Ereinion

Nee maar als hij leegloopt tijdens het "opladen" aan het 230V net dan lijkt het op een hardware storing. Dat hoort iig niet. Heb je er nog garantie op? Zo ja zou ik er mee terug gaan...

Nee maar als hij leegloopt tijdens het "opladen" aan het 230V net dan lijkt het op een hardware storing. Dat hoort iig niet. Heb je er nog garantie op? Zo ja zou ik er mee terug gaan...

Volgens mij heb ik het alleen als ik in bed zit met mijn laptop. Nu staat mijn laptop op tafel en hij staat al vanaf 2:00 uur aan. Tot dusver heb ik geen last.

Ik kan 'm eigenlijk niet opsturen, want ik heb 'm echt nodig.

Kan het dan zijn dat het stekkertje er niet goed / stevig in zit?

Een laptop in bed zittend gebruiken is in het algemeen geen goed idee, je dekt er heel snel de (hoognodige) ventilatiegaten mee af. En bewegen - wat je altijd wel doet - is niet goed voor de voedingsstekker (zie hieronder).

Ik heb zelf de ervaring (vooral met een Sony Vaio) dat de voedingsstekker maar een breukdeel van een mm niet goed in de laptop hoeft te zitten en hij laadt al niet meer op.
Dan denk je dat hij aan netstroom hangt, is opeens toch de accu leeg... De stekker er goed in steken en er niet meer aan komen is hier de remedie.

Is dat misschien een mogelijkheid?

ps: check eens als je de voedingsstekker in de laptop steekt, bij welk punt het lichtje gaat branden. En of dat zo blijft als je de stekker heel voorzichtig iets beweegt?

Laatst bewerkt:
Beste Solaris,

Ik heb wel opgemerkt dat het stekkertje, die in de laptop gaat er iets uit zit af en toe. Misschien is dat het probleem. Gewoon even er goed indrukken.

Het feit dat het niet goed is voor de laptop kan ik mij wel in vinden. Volgens mij is een laptop op tafel het beste. Dat ga ik voortaan ook doen. Tevens is het beter voor je lichaam.

--
Ereinion

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan