Powerline kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blabla2

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Beste helpmij-ers,

Thuis hebben we internet van 25mb down/1.5mb up. De router staat beneden, en ik zit op de eerste verdieping. Mijn internet is verbinding is niet heel slecht of traag; zo'n 5mb down en 1mb up volgens speedtest.
Er is echter een probleem. Zodra mijn zus (Die op zolder zit, ook met draadloos internet) haar laptop opstart word mijn verbinding extreem traag.
Een netwerkkabel laten trekken is geen optie.
Nu zat ik te denken aan een powerline adapter. Ik weet echter niet welke goed is voor mijn budget. Meer dan 50 euro wil ik er niet voor neerleggen.
Krijg ik met deze powerline de volle 25mb down zoals de pc beneden die wel bedraad is? En welke powerline adapter is het beste voor dit budget?

Bedankt alvast:thumb:

Ik had laatst bij de dixons 2 stuks gekocht voor €20,00 p/s. Het was een aanbieding.
Ik raad je aan om ook even marktplaats bv te checken, of meerdere elektronica zaken in jouw omgeving.
Tevens haal je de volle 25mb niet helemaal. Afhankelijk van de locatie in je huis, of ze beide op de zelfde stroom groep zijn aangesloten, en tip: gebruik hiervoor geen extra contactdoos. Ik haal van mijn 60mbit, er 40 max.
Wat ook nog een optie is om een wireless repeater te kopen, bij conrad zie ik ze vaak goedkoop.

Succes.

Heb hem binnen, en aangesloten etc. Alleen heb ik een probleem nu.
Mijn internet doet het niet. Voordat ik het aansloot had ik mijn draadloze kaart uit de pc gehaald, alles ervan gedeinstalleerd etc.
De lampjes op de powerline adapters branden alle 3. Ook zegt mijn router dat de ethernet poort waar de lan kabel in zit naar de adapter gebruikt wordt. Ik heb al op de 2 knopjes gedrukt op allebei de adapters - dit had geen nut.
Het programma van tp-link wat er bij geleverd was zegt: ''The local device hasn't been connected, please connect the local device.'' Verder kan ik er niks mee.
Weet iemand hier raad mee?

Edit: Het is al opgelost. Moest blijkbaar de ethernet driver nog installeren. Mijn lan doet het nu (volle 25mbps) maar het programma zegt nog steeds hetzelfde foutbericht, wat me verder niet veel uitmaakt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan