PowerMac G5

Status
Niet open voor verdere reacties.

OmegaMachine

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Hallo

Ik had afgelopen 3 maanden een powermac G5 gekocht via marktplaast.nl.

Ik draai daar op leapard (10.5.8), ik had bij powermac g5 ook logic studio 8 kregen voor mijn muziek maken.
Nu heb ik paar punten die ik daar tegen op loop.

Als mijn mac aan doen krijg ik na de grijs bleed met de apple een blauwe scheerm voor ongeveer 10 tot 15 sec.
Ik wil weten of dit een probleem is of niet?

En de volgende punt is: ik wil graag ook mijn mac schoon houden, zoals de binnen kant van de mac en ook de buitenkant.
Hoe kan ik dit de beste doen.

En mijn Laste punt is : ik heb een USB samson c03u mic die ik graag aansluit aan mijn mac, maar mijn logic pro 8 herkent het niet maar mijn mac herkent het wel.
Weet misschien iemand hoe ik dit moet fixen?
(ik heb het gegoogle maar niets gevonden.)

M.V.G
Omegamachine

Hmm raar normaal zou ie het moeten herkennen. staat niet ergens bij Settings ofzo??? Ik draai zelden macosx

als ik op settings kliks en dan bij audio,
dan zie ik nergens input audio devices, dat is vooral bij logic pro 8 maar als ik soundtrack pro open dan staat wel input devices en die kan ik wel op mijn mic instellen

Punt 1: ja, dat kan een probleem zijn. Probeer eens je PRAM te resetten.
Misschien dat dat helpt.
Punt 2: Buitenkant met een vochtig doekje, dus niet nat, maar vochtig doekje met eventueel zeepsop. GEEN schoonmaakmiddelen gebruiken, die kunnen zeer agressief werken.
Binnenkant met een kwastje. Vergeet niet de stroom er af te halen.
Punt 3:
Open Audio MIDI Setup (from the Applications/Utilities folder)
Go to the Audio Menu - Open Aggregate Device Editor ⇧⌘A
Click on the + button to create a new device
It's a good idea to rename it (double click on Aggregate Device in the list and enter the new name eg. CO1U)
The list at the bottom of the window will show all the audio devices connected to the computer. Select the ones you want the device to use by checking the “use” button. For instance, if you only have a CO1U connected you will need to check CO1U and Built-in Audio. Check the clock button on one of the devices, not the CO1U.
Click Done
And that’s it. The device will then appear in Logic under Audio Hardware and Drivers as an available I/O."

Bron: Apple Discussions

Laatst bewerkt:
bedankt voor punt 1 en 2
maar bij punt 3 heb ik dit al gedaan maar dat lukt niet
als ik mijn logic opstrat en als volg naar settings ga dan onder de core audio zie ik geen input device alleen output devices build in audio meer niert

Heb je je voorkeuren van Logic al weg gegooid? Kan je vinden in Preferences in je user map. User/Bibliotheek/Preferences/ iets met com.apple of zo.

Groet, Peter

dat weet ik niet ik had de powermac g5 gekocht via marktplaats met logic studio 8
dan 3 maanden had ik het aan gedaan en liep ik tegen deze probleem
ik was voor 3 maanden in het buitenland had een meeting.
daarom heb ik het zo laat erachtergekomen

Moet je die voorkeuren eerst maar eens weggooien?
Kijken wat er gebeurt! Hij moet het normaal gesproken doen.
Maybe this can help you?
Succes. Daar staat precies beschreven wat je allemaal tegenkomt.
Als je er niet uit komt kan je jezelf gratis registreren bij Macfreak of OMT. Daar zitten wat meer audiofielen met een MacTick.

Groet, Peter:):);)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan