PowerNow! (of Cool'nQuiet) uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArkantoS

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
Hey allemaal,

Ik heb een Acer laptop, met een Mobile AMD Sempron 3000+ processor.

Meestal draait die processor aan 1800 MHz, maar soms daalt dat enkele seconden naar 800 MHz (een kleine minuut ongeveer).

Het resultaat hiervan is dat tijdens het gamen het spel enorm veel trager begint te gaan en slechts in schokken vooruit gaat. Wanneer de snelheid terug omhoog gaat, en de 1800 MHz bereikt is, gaat alles terug vlot.

Nu vermoed ik dat dit komt door de PowerNow! of Cool 'n Quiet functie van AMD processoren. Ik heb al heel wat gezocht, maar ik zou gewoonweg die functies willen uitschakelen.

Is dat op de ene of andere manier mogelijk?

Ik heb reeds gespeurd in m'n BIOS en heb daar niks dergelijks gevonden :(

Alvast bedankt!

ArkantoS

met een klein lapmiddeltje is het ondertussen toch "verholpen"

niet uitgeschakeld, maar ik heb er ook geen last meer van :thumb:

Hoe heb je dit opgelost. Ik heb ook met een acer laptop dit probleem. Niet met gamen, maar met een presentatie die wat schokkerig wordt. Waarschijnlijk kan de laptop geen geschikte snelheid voor de processor vinden tijdens deze presentatie.

Bedankt voor eventuele reacties.

Lmax

medionlaptop mobile amd athlon 1.6ghz 3200+ geef 800 mhz aan

hoi

ik heb een medion laptop heb hem nou al ongeveer 6 maanden alles gewoon goed sinds juli zit er internet op. Sinds vorige week keek ik bij mijn eigenschappen en toen zag ik dat de kloksnelheid 800 mhz aangaf:confused: terwijl toen ik hem kocht gaf hij 1.6 ghz wie wie kan mij helpen want ik heb zelf geen verstand van computer etc. en kan da alvast bedankt.

MVG

Gio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan