powerpc 9500/132 [mac]

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingeb

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2004
hoi!
kan iemand mij helpen met een powerpc 9500/132?
ik ben er bang voor.....;)

ohja,
hij doet het niet meer...
hartelijke groet,
ingeb

Lekker duidelijk vriend :). Iets meer info graag... Wat zegt ie bij opstarten? Wat heb je voor vreemds gedaan (een powerpc krijg je niet zomaar stuk)? etc...

powerpc

hoi!
de computer is niet van mij, ik maak de site voor deze persoon, en help hem als hij de stekker niet goed heeft zitteen [haha] of als het mailen/internetten niet wil lukken

wat hij heeft gedaan weet ik niet, maar hij geeft het vraagteken, kan dus de harddsk niet vinden.
er zit een opstartcdrom bij die wel begint met installeren, maar hij stopt bij 'kan system 7.2.5 niet install, please delete item and try again.'
ik weet niet wat ik zou moeten deleten ...
de first aid disk kan wel de fout vinden maar niet repareren...
de oude harddisks heb ik geinitialiseerd, dus die zijn weg, waren ook geen originele macintosh hd's, maar kort gezegd, ik kan dus niet opnieuw installeren...

dank voor je antwoord trouwens!
hartelijke groet,
ingeb

ps powerpc

hoi, ik heb een nieuwe hd aangemaakt daar probeer ik em op te installeren,
hd = bus 0 scsi id 0 [v8.0]
de cdrom is scsi id 3,
moet ik daar misschien iets mee?
daar heb ik echt geen verstand van, mijn snow doet het altijd.....
gr.ingeb

Kan harddisk niet vinden... Hmmm. Wat zegt de first aid disk over het probleem? Niet oplosbaar maar wat is het probleem dan volgens die disk?

Bij een PC zou ik zeggen gooi die kast open en controleer of alles nog wel goed vast zit. Echter bij een PowerPC zou ik dat niet zo weten of dat zo werkt en zo ja, hoe.
Wat wel zou kunnen is dat de hdd gewoon cassiewijle is, ofwel stuk. In dat geval zal ie 'm weg moeten brengen.

geheugen

hoi hoi
dankjewel voor de antwoorden|!
de first aid kon het probleem vinden maar niet oplossen, zei ook niet wat voor probleem het was...
ik denk nu zelf dat het probleem het geheugen is, hij heeft 35.000 kb [echt waar!] geheugen en da's wel raar he.
er is flink mee geinternet in twee weken en flink opgeslagen dus ik denk dat ie dat teveel vond, de hd's niet meer kon vinden en het opgaf.
nu is de vraag of het helpt als ik er geheugen voor koop , kan ie dan wel weer installeren ? misschien is een tweedehands imac kopen verstandiger.....

van de nieuwe macs heb ik wel beetje verstand...

groet!

Lijkt mij niet. Geheugen van 32 Mb is niet veel maar hij heeft het ervoor ook op gedaan. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet zoveel ervaring heb met Apple's.
Flink internetten en opslaan moet in theorie niet uitmaken. Het ligt er alleen ff aan wát je opslaat. Een powerpc kan ook vervuilt raken naarmate hij langer en vaker gebruikt wordt.

Een tweedehands heeft net zoveel risico's als een nieuwe. Bovendien kun je met een nieuwe nog een tijdje gratis service krijgen, met een 2e hands is de garantie meestal al verlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan