• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PowerPivot DAX formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martin87

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2014
Berichten
14
Goedemiddag,

Ik heb een tabel met openstaande facturen. Sommige factuurnummers staan hier dubbel in. Alle regels hebben een uniek ID.

Nu zoek ik de DAX formule die de tabel retourneert met unieke factuurnummers. Hierbij wil ik filteren op ID. De regel met het hoogste ID moet worden weergegeven.

Dus in mijn voorbeeldbestand Bekijk bijlage Voorbeeld facturen.xlsx wil ik van factuurnummer 90226119 alleen de tweede regel met ID 490403 geretourneerd krijgen.

Alvast dank!

Martin
 
Hallo,

Ik begrijp het niet helemaal maar ik heb toch een poging ondernomen.
PowerPivot gebruikt als een linked table.
Hierna draaitabel gefilterd.

mvg
Peter
 

Bijlagen

  • Voorbeeld facturen.xlsx
    137,6 KB · Weergaven: 43
Ik begrijp je vraag ook niet helemaal, al was het maar omdat je in je voorbeeld geen data model hebt.
Als je in het data model in het voorbeeld van peter59 een kolom toevoegt met de dax formule:
IsMaxVanID = CALCULATE( MAX([ID]), FILTER( Tabel1, [Factuur]=EARLIER([Factuur]) ) ) = [ID]
dan kun je IsMaxVanID = True als paginafilter in de draaitabel opnemen.

Je kunt hetzelfde bereiken met een "gewone" array formule in een berekende kolom in je brontabel.

Bij PP vragen is het handig om aan te geven of je 2010 of 2013 hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan