• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Powerpivot Dax year to date tot vandaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

weld1976

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2013
Berichten
20
Beste allen,

Ik heb powerpivot gelinkt aan een SQL query, hiermee haal ik alle omzetten van de laatste jaren tot en met nu op. Middels een powerpivot table wil ik graag kunnen zien wat de verkopen zijn van dit jaar year to date vergeleken met vorig jaar tot en met deze dag. Ik heb een kalenderfile gekoppeld aan pivottable.

Echter als ik parallelperiod of yeartodate functies in DAX gebruikt dan geeft hij mij het juiste bedrag weer voor dit jaar, maar hij pakt me altijd het volledige vorige jaar, dus niet het vorige jaar tot en met dezelfde dag.

Als ik dus bijvoorbeeld vandaag de draaitabel maak dan wil ik verkopen tot en met 10 juli van 2015 kunnen vergelijken met verkopen tot en met 10 juli van 2014.

gaarne advise.

Frank
 
Geef even aan wat je al aan dax hebt geprobeerd en hoe je pivot is opgebouwd. Heb je op de rij labels wel kalender velden staan? Heb je een slicer die het huidige jaar selecteert?
Excel 2010 of 2013?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan