PowerPoint 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

Semino

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
Wanneer ik in Outlook 2013 werkend onder Windows 8.1 mails ontvang met bijlagen van Word of Excel, dan gaan deze bestanden onmiddellijk open wanneer ik er op klik. Wanneer ik echter een mail ontvang ( outlook 2013 ) met een PowerPoint in bijlage dan start de presentatie "achter" het venster van Outlook 2013. Wanneer ik de PPS wil bekijken dan moet ik onderaan het bureaublad klikken op het PowerPoint logo waar hij reeds automatisch aan het lopen is ???
Stuur ik echter dezelfde mail door naar mijn mailadres ".... @outlook.com " dan opent hij normaal wanneer ik erop klik. Wie kan mij hierbij helpen ?

Semino

Probeer eens dit:
start Outlook.
Klik met rechts op je Windows taakbalk en klik op "Taakbalk vergrendelen".
Als je dat hebt gedaan, doe dat dan nog een keer.
Herstart nu Outlook en kijk dan of het nu in orde is.

Uitgeprobeerd echter zonder succes : PowerPoint blijft op de achtergrond draaien !!!

Helaas. Het was het enige dat ik er zo op kon verzinnen. Iemand anders wellicht.

Ik weet niet welke jij PowerPoint Viewer in je PC hebt maar het kan zijn ook dat bijv. aangemaakte ergens PPS in PPV 2013 niet goed afspeelt in bijv. PPV 2007 enz.. ( iets met compatibiliteit te maken ? ) ..

Misschien moet je nu zelf ook PowerPoint Viewer her-installeren ?

Of kijk even die link misschien haal je wat nuttig's uit ? :( -->> http://office.microsoft.com/nl-nl/p...andere-versie-van-powerpoint-HA102749657.aspx

Laatst bewerkt:
ik werk gewoon met de PowerPoint 2013 en op mijn laptop is er geen vuiltje aan de lucht enkel bij het ontvangen. Op mijn notebook draaien dezelfde Powerpoints achter het Outlook blad en moet ik in de taakbalk op het PowerPoint logo moet klikken om hem te kunnen bekijken.

:confused: Maar daar heb ik ook over, bepaalde PPS welke jij ontvangt en niet bekijken kan waarschijnlijk in een ander versie PPV gemaakt is, en nu moet je alleen maar ergens een oplossing tegen komen dat je deze PPS wel afspelen kan ?
Niet elke PPS dat gemaakt in ander versie PPV is, afspelen op juiste manier in PPV 2013 kan ...:D

Het gaat hier om ALLE PowerPoints die binnenkomen op mijn notebook : deze aangemaakt in de versies 2003-2007-2010 en 2013 . Op mijn laptop draaien ze wel allemaal op de voorgrond ???

Dat betekend dus dat het Powerpoint Window geen focus krijgt. Staat er in Outlook misschien iets ingesteld als "Altijd op voorgrond" of zo?

Semino,

Misschien dat volgende kan helpen:
(Onderstaande is voor PP 2010 maar zal denkelijk niet veel verschillen met 2013)
Ga naar de opties van PowerPoint
Klik op Invoegtoepassingen en daarna onderaan op Start (naast "COM-toepassingen")
Als daar invoegtoepassingen instaan, alles afvinken.

Groetjes,
Astra

Bijlagen

• ScreenShot066.jpg
    ScreenShot066.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 95
Volgens ik gelezen heb zijn er verschillende personen die geholpen geweest zijn door het Register aan te passen.
Voor alle veiligheid: Exporteer eerst je Register via Bestand > Exporteren en sla dit op.
Als er iets moest mislopen kan je altijd dit Register terugzetten via Bestand > Importeren

Open de map HKEY_CURRENT_USER
Daarna de mappen Software > Microsoft > Office > Outlook > Addins
Hier zie je verschillende mapjes met o.a. AccessAddin.DC
Klik op deze map. In het venster rechts zie je het item "LoadBehavior" staan
Dubbelklik hierop. Je ziet hier de DWORD waarde 2 staan.
Verander 2 naar 3
OK
Sluit het Register
Open Outlook en ga na of het probleem opgelost is.
Zo niet, open terug het Register en verander de waarde 3 terug naar 2
OK
Sluit het Register
Open Outlook en ga na of het probleem opgelost is.

Op hoop van zege!
Astra

Hallo Astra,

Ook hiermee is er geen oplossing : lijkt mij toch een zeer moeilijke bevalling te zijn : wellicht hopeloos, alhoewel er toch wel bollebozen zijn op computer gebied. Ik heb deze morgen ook al eens mijn Office 2013 opnieuw geïnstalleerd en ook hierna lukt het niet ???

Semino,

Nog één laatste poging:
Via Opties > Vertrouwenscentrum > Instellingen voor het vertrouwenscentrum
Beveiligde weergave : Alles afvinken
Test dan even in Outlook.
Het is mogelijk dat je dan een bericht ziet of je het bestand wilt openen.
Komt de pps nu voor het scherm van Outlook?
Indien niet, terug in de opties alles aanvinken.

Verder kan ik je echt niet helpen.
Ik hoop voor jou dat één of andere bolleboos hier je wel kan verder helpen.

Beste groetjes,
Astra

Ook dit lukt niet Andrea maar toch nog eens bedankt voor de moeite !!!

Heeft iemand nog tips voor een oplossing want dit blijft een eigenaardig verschijnsel dat zich ook bij andere gebruikers voordoet ???????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan